3 Nov 2015

Nech zaznejú svadobné zvony | Prvá


Autorka: Kiera Cass | Originálny názov: The One | Séria: Selekcia, diel tretí | Čo nájdete: lásku, drámu, rebéliu | Goodreads: 4,20 | Slovenské vydanie: Cooboo, 2015

Chcela som mu povedať správnu vec, dať mu vedieť, že stále chcem byť v jeho úvahách. Akosi to nešlo, a tak som mu vkĺzla rukou do dlane. 


Prvá je treťou časťou série o dvanástich vyvolených dievčatách, ktoré súťažili o priazeň princa Maxona. Už sú len štyri a napätie sa stupňuje. Čitateľ by si myslel, že po dvoch knihách v tom bude mať Maxon jasno, ale očividne by to bolo príliš jednoduché a autorka nás chcela ešte trochu potrápiť. Vlastne, autorka nás chcela potrápiť veľmi veľa. Celú knihu by som zhrnula ako emocionálnu horskú dráhu, raz ste dole, raz ste hore a všetky tieto emócie sa menia mihnutím oka. Jednu kapitolu sa každý háda, v druhej už sa spolu smejú.
Páčilo sa mi, že autorka nešla cestou rivality a hoci spolu dievčatá súťažili o princa, dokázali si zachovať zmysel pre priateľstvo a držali pri sebe. Hoci niektoré z nich zostali nevýrazné a stále rovnako nudné, bola som rada, že pri niektorých bolo vidieť zmenu oproti prvej knihe. Autorka tam ukázala, že má v rukáve ešte niekoľko kariet, ktoré strategicky rozmiestni. 
Amerika bola ako aj minulé časti mierne protivná, mierne melodramatická, ale zase o stupeň odvážnejšia. Prišlo mi to, že vedela vyjadriť svoj názor, vedela, čo žiada od usporiadania krajiny a bola schopná za to bojovať. Samozrejme, čo sa týka lásky na tom bola trochu horšie, pretože nevedela Maxonovi úplne dôverovať. Niekedy mi ale pripadali až smiešni, pretože ani jeden z nich nechcel urobiť prvý krok, pretože sa báli, že ten druhý ho odmietne a tak sa to točilo dokola. 
Musím povedať, že aj Maxon od prvej knihy dosť vyrástol a už to nebol len zmätený princ, ktorý si mal vybrať manželku, ale videla som v ňom nástupcu trónu, ktorý sa zaujímal o to, v akom stave je jeho krajiny a o to, ako by mohol zlepšiť život v nej. Celkovo mi prišiel akýsi mužnejší, pretože za tie dve knihy nabral celkom dosť skúseností, vedel ako pristupovať k dievčatám zo Selekcie, nenechal sa ničím rozhodiť a bol schopný chytiť veci do vlastných rúk. 

Myslím, že som to spomínala už pri predchádzajúcich častiach, no autorka má naozaj ľahký štýl písania, ktorý sa rýchlo číta. Ja sama som knihu zhltla asi za štyri hodiny vo vlaku cestom do Bratislavy. Bolo to tiež tým, že ja zbožňujem drámu medzi postavami, hlavne ak ide o romantickú zápletku, čo znamená, že aj keď som prevracala oči nad komunikáciou medzi Maxonom a Americou, užila som si to do poslednej strany. Som rada, že patrím medzi tých niekoľkých čitateľov, ktorí si postavy a príbeh zamilovali, pretože si viem predstaviť, čo všetko ma na ňom mohlo iritovať. Istým kúzlom si ma ale svet, postavy, dej získali a ja sa neviem dočkať, kedy sa dostanem aj ku krátkym novelám a ďalším častiam tejto série.

Nevedela som, čo to pre nás znamená. Alebo či bolo ešte nejaké my, ktoré stálo za obavy. 


Ak patríte medzi tých, ktorí sa ešte nedostali cez prvú či druhú časť, určite vám odporúčam sa do nich pustiť. Autorka vie, ako vás priviesť do šoku, pripraví si pre vás krásne romantické scény, z ktorých sa vám roztopí srdce. Ja osobne som v poslednej čase strašne zaťažená na príbehy, ktoré v sebe majú princezné alebo krásne šaty, takže bolo viac než jasné, že toto sa mi bude páčiť. Takže ak máte radi drámu medzi postavami, svet paláca a bálov a neodolateľných princov, je to kniha pre vás. Nehovoriac o tom, ako krásne sa obálky vynímajú na poličkách.

*Za recenzný výtlačok by som rada poďakovala vydavateľstvu Albatrosmedia. Pokiaľ ešte nemáte Prvú, môžete tak urobiť TU.*


1 comment :

  1. Já mám z týhle série docela smíšený pocity, všichni to vychvalují, ale mně celá ta myšlenka zdá totálně ujetá. Na druhou stranu jsem slyšela i velkou chválu na autorčit styl psaní, což mě docela láká, líbí se mi, když někdo umí udržet pozornost na maximum, ale ten příběh mě odrazuje....tak možná někdy...

    ReplyDelete