4 Aug 2014

Neptúnov syn | Dobrodružstvá polobohov pokračujú

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Son of Neptune
Séria: Bohovia Olympu, diel druhý
Goodreads: 4,45
Slovenské vydanie: Fragment, 2014
Nezvestný Percy Jackson sa vracia! Stratil však pamäť a nevie, kto je, odkiaľ prichádza a aké je jeho poslanie. Z hlbokého spánku sa zobudil u vlčice Lupy, ktorá ho poslala do Tábora Jupiter, rímskej obdoby Tábora polokrvných. Všetci okolo neho ho považujú za syna boha Neptúna, rímskeho boha morí. 
Spoločne s ďalšími členmi tábora, Frankom a Hazel, odchádza na Aljašku, aby naplnil dávne proroctvo. Podarí sa im tam oslobodiť boha smrti Thanata, ktorého uväznil obor? Aké ďalšie nebezpečenstvá čakajú Percyho, ktorému sa počas cesty začína vracať pamäť?

Keď ide do tuhého, uistite sa, že máte priateľov, ktorí vám pomôžu. 


V tomto príbehu sa presúvame o niekoľko kilometrov ďalej a dozvedáme sa, čo sa vlastne stalo Percymu. Ten sa dostáva do Tábora Jupiter, kde spozná Franka a Hazel.

Počas celého príbehu čitateľ môže vidieť, ako sa jednotlivé postavy menia a stávajú sa silnejšími, sebavedomejšími. Vidno to hlavne pri Frankovi a Hazel. Na začiatku mi obaja pripomínali deti, ale každou novou úlohou dospievajú. Páčilo sa mi, ako reagovali na niektoré situácie, neboli si istí sami sebou, pochybovali o svojich schopnostiach a ťažili ich očakávania ostatných, no pôsobilo to reálne. Keby však boli od samého začiatku nebojácni, odvážni a bezhlavo sa hrnuli do každej akcie, vyznelo by to zrejme umelo. 

Frank bol zo začiatku také zakríknuté nemehlo, z ktorého si robili všetci srandu, ale keď som ho videla na konci, neverila som, že to je on. Uvedomoval si svoju silu a vedel ju využiť v prospech dobra, vykľul sa z
neho rodený vodca. Rovnako to platí aj pre Hazel. Najviac som sa však tešila Percymu a jeho hláškam.


Percy sa za pomoci Juno dostáva do Tábora Jupiter, kde ho privítajú do svojich radov. Tam spoznáva Franka a Hazel, s ktorými sa neskôr vydáva na nebezpečnú výpravu na Aljašku. aby oslobodili Tanatha. Percy však stratil pamäť a jediné, na čo si spomína je Anabeth. Počas cesty narazia na veľké množstvo nástrah, no spolu ich hravo prekonajú. To, či stihnú Tábor Jupiter je otázne.

Rick Riordan sa znova osvedčil a kniha bola plná dobrodružstiev, gréckej a rímskej mytológie, nástrah, ale aj skúšok priateľstva a odvahy. Každá jedna kapitola mi vyrazila dych a bola som zvedavá, čo sa stane ďalej. Musím povedať, že jeho príbeh je pekne zamotaný, ale na druhej strane sa mi páčilo, ako sa osudy oboch táborov prelínajú. Príbeh je naozaj premyslený a keď si predstavím, že nasleduje ešte niekoľko častí, som vo vytržení. Som zvedavá, čo si autor ešte pripraví, ako veľmi to ešte zamotá a či sa z toho vymotá, lebo ja by som to zrejme nedokázala. 
Percy si pretieral oči. Ako naschvál musí byť spriaznený s týmto špinavým starým chlapíkom. Dúfal, že všetci Neptúnovi synovia nemajú rovnaký osud. Najprv začneš nosiť pánsku kabelku. Ani sa nestihneš spamätať a už pobehuješ v župane a ružových papučiach so zajačikmi a naháňaš sliepky strunovou kosačkou. 

Rick Riordan je jedným z autorov, od ktorých by som si prečítala aj zoznam na nákup a bola by som z toho úplne mimo. Ide o to, že v jeho príbehoch nie sú hluché miesta, kde by ste sa nudili, pretože akcia strieda akciu, tajomstvo strieda ďalšie tajomstvo a všetky vysvetlenia podá v tom správnom čase. Ja som si knihu veľmi užila a neviem sa dočkať pokračovania, pretože mám taký dojem, že bude rovnako dobré, ako tie prvé dva. Knihe preto dávam hodnotenie 5/5:

Týmto by som  sa chcela poďakovať vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku. Ak by ste o knihu mali záujem, nájdete ju TU

2 comments :

  1. Jestli někde seženeš Riordanův nákupní seznam, sežeň mi kopii. Dám si ho zarámovat. Prosím :D Zatím budu číst jen jeho debut "Big Red Tequila". Fakt se na to chystám :D
    V dalších dílech se máš na co těšit, je to čím dál tím šílenější :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určite, len čo sa mi dostane do rúk, kopírujem a ide to k tebe :D
      Teším, trojka by u nás mala vyjsť už v septembri, tak dúfam, že aj vyjde... nie je to fér, že vám už vyšla :D

      Delete