30 Jan 2017

Januárové zhrnutie | Knihy, hudba a články mesiaca

Aj vy máte pocit, že ste raz mrkli a január vám preletel pred očami? Pretože je pomaly koniec mesiaca a ja neviem, kam zmizol. Zrazu sa blíži škola, s ňou odovzdanie diplomky, štátnice a potom dospelý život, na ktorý zrejme nie som pripravená. Je vidieť, že prechádzam menšou krízou? Poďme sa ale venovať dôležitejším veciam, pretože viem, že ste všetci prišli kvôli knižkám a nie kvôli mojim výlevom. 

Január bol čo sa čítania o trochu lepší ako december. Dohnala som veľa recenzákov, čo je super, lebo teraz mi nesedia na stole a nepozerajú sa na mňa škaredo ako keby som im ukrivdila. Robí to život jednoduchším. Stihla som popritom prečítať aj nejaké knihy, ktoré som mala doma, pretože tie sú tiež netrpezlivé a je ich veľa. Mám pocit, že nasledujúce mesiace nebudem robiť nič len doháňať série a knihy, ktoré som si minulý rok kúpila a všetky super novinky mi zase utečú lebo nebudem stíhať... naozaj mám krízu. 
Niektoré recenzie už nájdete aj na blogu, niektorých sa ešte len dočkáte, pretože, znova, nestíham. Najlepšia kniha mesiaca však bola Iluminae a Korene hriechu. Stihla som prečítať aj The Sun is Also a Star, čo bolo dobré, ale niečo tomu chýbalo. Rozhodne som z toho nebola taká mimo ako z Everything Everything.


Prejdime na môj osobný život. Január bol celkom pokojný mesiac, čo znamená, že som bola zahltená viac menej robotou a školou a nemala som čas na nič špeciálne, ale: 
  • Tento mesiac som upiekla svoju prvú tortu, ktorá mala celkom veľký úspech. Samozrejme, vydarila sa až na druhýkrát. 
  • Dosiahla som 660 sledovateľov na Instagrame, čo je stále šialené a nechápem to, pretože na začiatku januára som mala ledva 400. Taktiež, jedna moja fotka dostala viac než 680 lajkov. Ako? Prečo? Instagram vie byť niekedy prekvapivý a má strašne veľa tajomstiev, aby som ho pochopila. 
  • Prvýkrát som objednávala z etsy a vyšlo to úplne perfektne za čo som veľmi rada. 
  • Už dobrý mesiac fičím na Edových nových pesničkám. Neviem sa dočkať na jeho nový album!!! Ak ste ich ešte nepočuli, ehm, kde žijete? Okamžite to napravte. Ak ste ich počuli, aj tak si ich vypočujte lebo sú úžasné. 
  • Keď som nepísala diplomku, snažila som sa písať príbeh, ktorý postupuje, ale veľmi pomaly a chcela by som z neho zverejniť nejaké útržky, ale ešte stále si nie som istá, či som na to pripravená. Myslím, že aj na tú tému mám niekde článok, ktorý chcem niekedy zverejniť. 
  • Blog ožil! Ja viem, nie vždy to bolo úžasné, ale úplne si užívam blogovanie. Dva príspevky týždenne je síce výzva, ale momentálne som to celkom zvládala, uvidíme ako to pôjde popri škole. Spoiler alert: asi zle. 

Čo ma tento mesiac zaujalo v blogosfére (a vy by ste si mali prečítať, ak ste tak už neurobili)
Foxy napísala veľmi dobrú recenziu na A Court of Mist and Fury, ktorú som prezrela len zbežne, pretože sa bojím spoilerov, ale je to Foxy, takže tam na zle napísanú recenziu nenarazíte. 
Naty tiež pridala recenziu na zaujímavú anglickú knihu The Memory of Light a naozaj zvažujem, že si ju pridám do dlhého TBR. Je to kniha s trochu vážnejšou tematikou, nič ľahké, ale ak také knihy máte radi, určite sa na recenziu mrknite. 
Rea spísala 10 spôsobov ako ne(knihomoľsky) využiť čas, takže ak nemáte chuť na čítanie, ona vám vie celkom dobre poradiť. 
Lili spísala druhú časť o knižných boxoch, takže ak už dlhšie rozmýšľate nad tým, ktorý si objednať, na jej stránke nájdete veľmi dobrý prehľad o cenách, poštovnom a obsahu boxov. A nájdete tam aj zaujímavé ponuky ako napríklad objednať si zamilovaný list od obľúbenej fiktívnej postavy. 
Adrián vám predstaví 5 najškaredších obálok, pretože aj vo vydavateľstve sa môžu seknúť a niekedy sa na týchto nepodareninách dá dobre zasmiať.

Pýtate sa, aké mám plány na Február??? Nuž, keď inak nedáte, poviem vám. 
Okrem recenzákov, ktorých sa mi tento mesiac znova nakopilo, by som chcela prečítať len tri knihy. Neviem ako to budem stíhať, preto si radšej stanovujem menšie ciele. Roseblood je na prvom mieste, lebo A.G.Howard. Ak s vám páčila Splintered, nemusím vám vysvetľovať, prečo je toto priorita. Druhá kniha je Eleanor a Park, pretože už by bolo načase, aby som ju dala. Nakoniec je tu Cress, pretože by som mala dokončiť túto úžasnú sériu.

Tiež by som chcela zverejniť nejaké malé ukážky svojho príbehu, čo ma trochu desí, pretože... vlastne ani poriadne neviem prečo, ale desí ma to. No možno ma to dokope k tomu, aby som viac písala.
Tiež by som sa chcela celý tento mesiac venovať jóge. Áno, asi to väčšinu z vás nezaujíma, ale kedysi som bola v jóge veľmi dobrá, bola som ohybná a teraz sa cítim ako stará babka, lebo sa pomaly neohnem ani k nohám. Navyše, dosť ľahko podľahnem stresu a jóga mi pomáha.

Aký bol váš január? Aké knihy ste prečítali? Viete, čo budete čítať budúci mesiac? Aké osobné ciele ste si dali? 




17 comments :

  1. Mne tento mesiac tiež ubehol strašne rýchlo, mala som skúšky takže na čítanie nebol čas :-( Roseblood si chcem rozhodne tiež prečítať, veľmi ma to láka :-) Vďaka za tipy na zaujímavé články, určite na niektoré mrknem :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To chápem, skúšky dokážu pokaziť čítanie, ale myslím, že už si ich urobila že? Tak si oddýchneš. :)

      Delete
  2. Mám pocit, akoby len teraz bol silvester a zrazu je koniec januára, kam sa ten rok ponáhľa? mám pocit, že som nič nestihla ... a človek sa obzrie a zrazu je koniec ďalšieho mesiaca ... čo som prečítala? :D ROSEBLOD ♥ áno je to perfektné aj ked som sa toho bála tak Anita mi to úplne vyvrátila, príbeh je originálny a temný a aaaaaa Thorn ♥ ;) čo ma dosť prekvapilo v milom, je kniha od slovenskej autorky Zuzky Širokej Jabloňové lásky ... čakala som priemernú romancu ale dostala som komplexný viac generačný príbeh ... po dlhom čase je to slovenská kniha pri ktorej môžem povedať, že aj slováci vedia super písať :)
    ked som otvorila Adriánov článok a zbadala slovenskú obálku na Everything, everything skoro som dostala infarkt, to snád nemyslia vážne ...
    no chcela by som sa konečne dostať k odinovmu dieťatu a stránkam sveta :) navyše mám už pripravené na čítanie Raven boys ... tolko by som chcela stihnúť, ale netuším či sa mi to podarí .. :) ach joga :) to mi pripomína absenciu môjho pilatesu :D kedže teraz doučujem angličtinu tak sa k tomu velmi nedostanem ale presne ako hovoríš bola som ohybná ked som chodila pravidelne a teraz mám pocit, že všetko je tak ako pred cvičením :D
    inak Eleanor a Park je super :) aj cress O:) E&P nie je typická romanca ale unikátny príbeh tak som zvedavá čo na knihu povieš :) hádam sa ti bude páčiť :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tej slovenskej knihe som síce nepočula, ale asi si ju pozriem. Vždy poteší, keď človek narazí na dobrú slovenskú knihu. :)
      Tiež som si to pomyslela. Akože... nie, to bola fakt zlá obálka.
      Jeeej Raven Boys. Fakt dúfam, že sa ti to bude páčiť. :)
      Však? Stačí vypadnúť z rutiny na chvíľu a všetok progress je fuč! :O

      Delete
  3. Som neskutočne šťastná, že na tvoj blog pribúda, tak veľa článkov ❤️. Vždy sa sem rada pozriem a prečítam si čo príde. Popravde niekedy stalkujem, či už niečo nenaskočilo :DD... Držím ti palce pri všetkých povinnostiach do školy a pri písaní vlastného príbehu. Veľmi sa teším, keď ho časom pridáš :). A áno... Ed je super :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaaw ďakujem za taký krásny komentár! Spríjemnila si mi chorobou zničené ráno! :)

      Delete
  4. Ánoo, The Memory of Light si musíš prečítať! Je to fakt geniálne, aj keď to má takú vážnu tému. Najlepšie čo najskôr :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja mám vážne témy rada, takže toto už je v mojom TBR. :)

      Delete
  5. Aký bol môj január? Počkať, aký január? Si si istá, že nie je ešte len december?
    Hej, ja viem, trochu nepodarený žartík, ale dosť vypovedá o tom, ako vyzeral tento mesiac. Hoci som prevažne sedela doma a užívala si voľno, aj tak to všetko utieklo ani neviem kam. A to mám pocit, že môj život sa stráca v čiernej diere zaneprázdnenosti skôr v čase školy.
    No, každopádne, dúfam, že budúci mesiac prečítam tie knihy, ktoré som nestihla zdolať tento mesiac. Stále mám doma príliš veľa neprečítaných kníh na to, aby som dokázala pokojne spávať. (Teraz hrozne trepem, lebo ja spím ako bábätko približne osem nocí z piatich.)
    Mojím hlavným cieľom ale ostáva dopísať bakalárku a nezblázniť sa z toho. Keďže práve píšeš diplomovku, určite túto myšlienku nemusím nejako viac prehlbovať.

    A teraz tak ľahšie. :D Jééj, ty si spomenula môj článok. Veľmi ti za to ďakujem. Som poctená. :) Žeriem fotky v tomto článku, vlastne úplne žeriem všetky tvoje fotky. A hej, tie kvietočky sú super, asi stáli za tú cenu. :D
    Ach, RoseBlood. RoseBlood... asi to ukončím týmto fangirl momentom. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neprečítané knihy doma strašia aj mňa a furt na mňa zazerajú až mi je zle. :D
      Verím, že to zvládneme, však nejakých 30 alebo 50 strán nás neporazí predsa :D
      Samozrejme, že hej, ľudia by mali vedieť o tom, že si môžu objednať zamilovaný list. :D Ďakujem! Áno, stáli ale na druhý deň už uschli :D :D

      Delete
  6. Ahoj :-) Chcem sa spýtať, či môžem na svoj blog uviesť otázky Zo zákulisia príbehov. Neviem, či ešte bude projekt pokračovať, ale rada by som zodpovedala ešte na tie staršie kolá, tak nejako by mi to pomohlo nakopnúť sa viac k písaniu (snáď :D). Najskôr by som to dala ešte na svoj starý blog, ale neskôr to presunula na nový, ktorý len rozbieham a ešte mu nejaký čas treba :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasné, môžeš ich uviesť a zodpovedať. Projekt hádam bude pokračovať, akurát sme sa o tom s Lyn rozprávali. Veľmi rada uvidím tvoje odpovede. :)

      Delete
    2. Ďakujem! :-) Nakoniec som sa projekt rozhodla zverejňovať už na novom blogu.
      Nájdeš ho na adrese coffee-on-bookshelf.blogspot.sk.
      Teším sa na ďalšie časti.

      Delete
  7. Ed Sheeraaaaaaan!♥ Január bol skvelý, síce nechápem, že už končí, ale aj tak. Po dlhej dobe som prečítala viac ako dve knihy, zabehla som si do Prahy na koncert a hlavne som úspešne doskúškovala. Juchú! A mojím cieľom je nedávať si ciele, lebo potom ich nikdy nesplním hoci... Roseblood by som si vo februári rada prečítala aj ja, ale nechcem to zakríknuť. :D Ou, a ďakujem! Som rada, že ťa môj článok až tak zaujal, srdiečko mi zaplesalo od radosti. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ty si toho stihla teda oveľa viac! Je hanba, že sme Roseblood ešte nečítali, musíme to napraviť. :D

      Delete
  8. Nad tým, ako rýchlo čas ubieha sa zamýšľať ani nechcem. Tvoja kôpka prečítaných kníh je ale pekná. Stále neviem, či si mám prečítať The Sun is Also a Star, pretože mňa Everything, Everything nezobralo tak, ako niektorých ľudí. Ale možno práve preto by som tejto knihe mala dať šancu.

    Dúfam, že sa dočkáme recenzie na Cress. Milujem tú knihu, a tak si vždy rada vypočujem názory ostatných.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podľa mňa by si si TSIAS mala prečítať. Je to krátke, máš to rýchlo prečítané a myslím, že to bolo zaujímavé. Hlavne ako sa pohrávala s tým, že všetky akcie majú dopad na život niekoho iného. Aj keď nebola som veľmi predsvedčená tou láskou na prvý pohľad. Ale zase nekončilo to umelo alebo sladko. :)

      Delete