24 Oct 2017

Čo by o mne povedala moja knižnica?

Všetky svoje knihy beriem pomaly ako živé bytosti. Keď prídu, privítam ich. Pýtam sa ich, či sa im páči miesto, ktoré som im na poličke vybrala a či sa im páči ich spoločnosť (taká contemporary sa nemusí cítiť spokojne medzi hardcore fantasy knihami). Niekomu sa to môže zdať divné, pre mňa je to normálne. Ani radšej nechcem vedieť, čo to hovorí o mojom psychickom zdraví. Ale späť k veci. Moja knižnica v sebe ukrýva mnoho pokladov, niektoré sú lepšie ako iné, niektoré majú pre mňa väčší význam ako iné, preto som si myslela, že by bolo zaujímavé pozrieť sa na moju knižnicu a nechať ju, nech vám o mne niečo prezradí.

 1. Naša majiteľka si dá záležať na tom, ako veci vyzerajú


Neustále nás len vyberá z útulného miesta v knižnici, vyhodí nás na zem, kde nás poukladá jednu na druhú. Viete si to predstaviť? Nedajbože, aby ste boli tou šťastlivou a skončili úplne naspodku tej veľkej veže, ktorá sa nakláňa a hrozí, že spadne a zhodí aj ostatné veže. HOTOVÉ UTRPENIE!!!! A potom, keď si konečne zmyslí, ako nás chce preorganizovať, položí nás na nové miesto. Je vám zima, ste vtisnutí medzi namyslenou princeznou a agresívnou rebelkou a nastáva trápne ticho, lebo sa ešte nepoznáte a neviete, aký dlhý čas s nimi budete musieť stráviť a neviete, čo vlastne povedať. 

2. Naša majiteľka má zaujímavý (rozumej divný) vkus

Niekedy sa stane, že majiteľka donesie nové knihy a to sa s ňou všetky chceme, samozrejme, zoznámiť, ale keď raz doniesla 50 odtieňov sivej, boli sme celkom šokované. Po prvé, tá slečna bola celkom švihnutá a myslím, že to bol názor nás všetkých. Väčšinou sedela na konci police a tvárili sme sa, že neexistuje, pretože kto normálny by sa chcel kamarátiť s takou škandalóznou knihou! Nehovoriac o tom, že sa v noci pri nej nedalo spať, kvôli všetkým tým nechutným zvukom a krikom. Alebo keď prednedávnom doniesla knihu a na obálke bol polonahý chlap. Haloooooo, my sme tu všetky slušné dámy... pardon, takmer všetky (zazrie na acomaf a colleen hoover) a snažíme sa v knižnici zachovať určitú morálku. 

3. Naša majiteľka je sentimentálna

Väčšina z nás sú relatívne mladé knižky, ale nájdu sa medzi našimi radmi aj knihy, ktoré sú trochu staršie... niektoré o dosť staršie a ak mám byť úprimná, podľa mňa ich už nikdy nebude čítať a už by sa jej ani tak nepáčili, pretože ich čítala strašne dávno, ale kvôli sentimentalite sa ich nechce zbaviť. Nechcem nikoho súdiť a rozhodne nechcem byť hnusná, ale myslím, že keby ich posunula niekomu inému, my by sme mali viac miesta a nemuseli by sme sa tu tak tlačiť. Všetky tieto knihy s rebelkami a zabijakmi majú také veľké ego, že sa pri nich my ostatné dokážeme ledva nadýchnuť. 

4. Naša majiteľka má očividne rada kombináciu trblietavých upírov, zabijakov, rebelov a sexy chlapov

Keby ste prišli na návštevu, tak si všimnete, že je to tu samá princezná, samý princ, rebel, zabijak, mágia, upíri a sexy chlapi... honestly, tu nenájdete jedného reálneho chlapa! Teda, ak mám povedať pravdu, nesťažujem sa. Je to lepšie, ako keby vám mali robiť spoločnosť nejaké škaredé monštrá. Aj tie sa tu niekedy mihnú, ale na párty ich teda rozhodne nepozývame. Škoda len, že ten Rhys je momentálne zadaný. 

5. Naša majiteľka má rada depresívne veci

Ocitli sa medzi nami aj indivíduá, ktoré majú veľa problémov a rozprávanie s nimi nie je jednoduché. Je tu jedna baba, ktorá trpí depresiou, potom je tu jedna, ktorá bola predtým chalanom a rozprávala nám o tom, aký má ťažký život a teda... nikomu by som to nepriala, naozaj. Je to smutné, aký majú niektoré z nich osud, takže sa k nim snažíme byť extra milé, lebo našej majiteľke by sa nepáčilo, keby sme ich šikanovali alebo tak, viete. 

6. Naša majiteľka má niekoľko verzií tej istej série... divné...

Jedna by si myslela, že jedna verzia Harryho Pottera je tak akurát... no očividne nie. Naša majiteľka má aj britskú verziu a k tomu sem prednedávnom dovliekla aj Hagrida všetkých kníh – ilustrovaného sprievodcu rekvizitami v Harry Potterovi. Akože... načo? Nechápte ma zle, Harry je fajn chlapík, aj keď mám radšej Hermionu, s ňou sa dá vždy nadviazať inteligentná konverzácia a na Ronovi sa dá celkom zasmiať, ale ten týpek Voldemort... ten má celkom veľa komplexov. No ale k veci, načo potrebuje toľko verzií? A to som ju minule začula, že si chce kúpiť aj americkú verziu. Načo?! Zase to bude znamenať menej miesta pre nás ostatné. 

7. Majiteľka rada utráca peniaze na všelijaké knižné drobnosti

Neviem, či nám tým chce vyjadriť lásku alebo je to len prejav jej neschopnosti šetriť peniaze alebo čo, ale naše poličky, kde je už aj tak dosť málo miesta, sú prepchaté aj sviečkami a záložkami a neviem čím všetkým. Niektoré voňajú naozaj dobre, niektoré menej, ale pokiaľ jej nepreskočí a nezačne sviečky kupovať ako najatá, sme ochotné to tolerovať. 

Čo by povedala o vás vaša knižnica? Boli by knihy k vám tiež také kritické ako ku mne? Čo myslíte, čo by vám vytkli?

5 comments :

  1. Úžasný článok :D! Naozaj som sa poriadne schuti zasmiala. Čo by povedala moja knižnica o mne, to ťažko povedať... Ale jedno viem isto. Kritizovala by ma za nedostatok miesta.

    ReplyDelete
  2. Moja knižnica by na mňa bonzla niečo podobné typu: Prachovku to dievča nepozná :D
    Inak naozaj vydarený článok :)

    ReplyDelete
  3. Výborný článok ako nápad tak aj prevedenie, že si to písala z pohľadu svojich kníh a to je naozaj výborné :D Pobavila som sa a v duchu si predstavovala čo by asi tak moje knihy hovorili o mne :D

    ReplyDelete
  4. 8D ukecaná knižnica.
    myslím, že z každého bodu je troška aj vo mne.
    okrem rôznych variácii sérii. jednu jedinú má shatter me v en 1tku, lebo milujem tú obálku! inak mám trilogiu v sk.

    ReplyDelete
  5. Ahoj Moonlight,
    vidím, že evidentně bez knížek nedokážeš žít :), tak by tě možná mohl zajímat web Literární doupě na http://ld.johanesville.net/ , kde jsou stovky knih ke stažení.
    Ať se ti daří v dalším psaní i čtení!

    ReplyDelete