12 Jun 2017

Ako som sa nudila a dala sa dizajnovať záložky

Dnešný článok bude trochu nepríjemný... no, dúfam, že nie pre vás, ale pre mňa určite áno, pretože sa s vami chcem podeliť o výtvory, na ktorých som pracovala posledné asi... tri mesiace. A ak niečo tvoríte, viete, aké stresujúce dokáže byť ukazovanie svojich výtvorov väčšiemu publiku. Zatiaľ som o nich hovorila len blízkym kamarátom, od ktorým som verila, že by mi povedali: "Vieš čo, prestaň, je to hrozné." ale namiesto toho sa im záložky páčili. 

Ako som sa ale k dizajnovaniu záložiek dostala?

V prvom rade... asi by som to nenazývala dizajnovaním... ja vlastne niekedy ani neviem čo robím, len kombinujem elementy dovtedy, kým to nevyzerá pekne a kým sa mi to nepáči. Začala som pred niekoľkými mesiacmi len tak zo srandy na papier, pričom som používala také tie vysúvacie ceruzky zo základnej školy a rozmazávala ich stružlinky na papieri (viete, ktoré myslím? Také tie, ktoré chodili aj so stojanom a ak ste ich vytiahli na výtvarnej alebo na projekte, tak ste boli tým najväčším pánom). Kamarátka povedala, že vyzerajú pekne a že chce aj ona a tak som sa tomu začala venovať a potom... som akosi presedlala na počítač a začala tvoriť záložky na ňom. Stále som to nebrala nijak vážne, však ani teraz to ešte stále beriem ako zábavu a som veľmi rada, ak sa objaví človek, ktorému by sa návrhy páčili. 

Keď som ale dostala žiadosti od kamarátok, že by ich rady mali a že či im ich nevytlačím, začala som sa tým hrať trochu vážnejšie. Začala som skúšať tlač na rôzne papiere, rôzne formáty, dokonca som istý čas tlačila aj obojstranné, ale s tým bolo strašne veľa práce a nie vždy to presne vyšlo, tak som od toho upustila. A prednedávnom som konečne prišla na to perfektné spojenie rozmerov a papiera. 

Momentálne dokonca rozmýšľam nad založením si etsy obchodíku, kde by si mohli záložky objednať aj iní ľudia. Hoci by som ich chcela všetkým vytlačiť a poslať a radovať sa z toho, že sa im páčia, tlač ide do peňazí a takým tempom by som bola čoskoro švorc. Akurát som sa ale zasekla na názve obchodu, tak ak by ste mali nejaké nápady, sem s nimi! Záložky, ktoré vám ukážem nie sú všetky. Pracujem teraz na sérii citátov z klasík ako Jana Eyrová či Pýcha a Predsudok a dnes som vytvorila záložku k Malému princovi, ktorá sa mi neskutočne páči (a to je čo povedať, lebo ja som celkom perfekcionista a nikdy s ničím nie som spokojná). 
To sú všetky záložky, ktoré mám teraz vytlačené, inak ich mám v počítači oveľa viac - či sa dostanú do obchodu (ak ho teda niekedy otvorím, keďže nemám absolútne žiadnu predstavu o tom, ako ho nazvať), to neviem. S niektorými už jednoducho nie som až taká spokojná. 

Tento článok však nie je len o tom, že vám chcem ukázať moju kolekciu či ako to nazvať, ale ide o to, že potrebujem vašu pomoc... a váš názor. 

  1. 1. Chcela by som vedieť, či by bol niekto ochotný si tieto moje splácaniny vôbec kúpiť. 
  2. 2. Rada prijmem návrhy na citáty, lebo mne už akosi dochádza kreativita. 
  3. 3. Znova... potrebovala by som poradiť s menom obchodu... chcela by som ho nejak prepojiť s instagramovým účtom, len ešte neviem ako. (momentálne sme s kamarátkou vytvorili názov In the Mist of Stories alebo je ešte možné Cloudy Designs)
  4. 4. Bol by záujem aj o slovenské citáty? Lebo niekto nemusí vedieť po anglicky a myslím, že by sa dali urobiť aj slovenské verzie. 

Budem rada, ak mi napíšete všetky svoje dojmy a postrehy a nápady a inšpirácie do komentárov pod článok, pretože spätná väzba je pre "umelca" (to slovo berte naozaj s rezervou, lebo ja nie som v žiadnom prípade umelec) to najdôležitejšie. Navyše, obchod by som si chcela založiť aj s kamarátkou, ktorá dokonalo kreslí a už som jej aj poslala obrázok Rhysanda, aby sa ho naučila kresliť. Našli by ste tam teda asi viac ako len záložky. Ak je to blbý nápad, pokojne ma môžete poslať aj do kelu (len slušne prosím!).

No čo? Páčia sa vám aspoň niektoré záložky? Uvítali by ste etsy obchod alebo práve naopak? Chceli by ste aj slovenské verzie niektorých záložiek? Máte nejaké nápady na ďalšie záložky?


29 comments :

  1. Nápad je to podľa mňa super, pretože tie záložky sú veľmi pekné a prepracované a už na fotkách vyzerajú krásne, takže naživo určite ešte lepšie. Čo sa týka názvu a myšlienky obchodíka, za seba ti radím, aby si do toho šla a skúsila. Veď ak sa neskôr rozhodneš ho zrušiť, tak to nevadí, no nie? :-) S menom veľmi neporadím, ale Cloudy Design sa mi páči :-)
    Oh a ešte, slovenské citáty by boli tiež super, anglicky síce viem, ale málo kníh som čítala v angličtine a niekedy mi k danej knihe príde na rozum skôr slovenská verzia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem za podporu. :) A presne preto som myslela, že by som urobila aj slovenské, len ešte musím domyslieť diakritiku, potom by som určite vytvorila aj slovenskú kolekciu. :)

      Delete
  2. Všetky sú úplne krásne, môžeš si ma rovno zapísať na zoznam čakateľov 😂 myslím, že s obchodom budeš mať určite úspech :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujeeeeem!!! Ani nevieš, ako si ma komentárom potešila. :)

      Delete
  3. Tie záložky sú krásne, páči sa mi prepojenie farieb, aké používaš, aj fonty.
    Čo sa týka obchodu, rozhodne sa to oplatí minimálne vyskúšať. Veď ak by to aj nevychádzalo podľa predstáv, stále sa to dá prerušiť, alebo obmeniť, prísť s niečím navyše a tak. Nápadov predsa nikdy nie je dosť :-). Cloudy designs je pekný názov, hlavne ak by si to chcela propagovať aj pre zahraničných záujemcov. Ak len na Slovensku, možno by sa ujal aj nejaký pekný slovenský ekvivalent, to sa vlastne týka aj tej otázky citátov. Angličtina je síce pekná a je pravda, že niektoré veci v origináli vyznejú lepšie, ale predsa len nie každý jej rozumie a okrem toho, v našom jazyku sa dá tiež pekne vyhrať so slovíčkami :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem veľmi pekne. :) Áno, chcela by som to rozšíriť aj do zahraničia, preto ten anglický názov, ale tým, že mám aj nejakých tých slovenských čitateľov, chcela by som myslieť aj na nich. :)

      Delete
  4. Pokojne sa môžeš nazvať umelcom, lebo tie záložky sú úplne perfektné. Obzvlášť sa mi páči to, že majú aj také pekné lákavé farby, takže hneď človeku padnú do oka, čo je úplná pecka.
    Clody Designs znie ako fajn názov. :)
    Držím palce s biznisom, hádam sa ti to všetko podarí.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem aj keď stále si myslím, že umelec je na mňa prisilné slovo. :D

      Delete
  5. Nádherné záložky a minimálne jednu by som potrebovala do svojej zbierky <3 jedno veľké WOW!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem veľmi pekne. :) Mohla by som to skúsiť, ale niekedy ani ja sama neviem, čo robím a len stláčam veci v programe a modlím sa, aby z toho vzišlo niečo dobré. :D

      Delete
    2. aspoň prezraď, v akom programe :)

      Delete
  6. P.S.: Mohla by si ma to naučiť? :D

    ReplyDelete
  7. Áááá, tie záložky sú totálne dokonalé, klobúk dolu :D Inak, s tým obchodom by som určite šiel do názvu Cloudy bookmarks, ale každopádne je to len a len tvoja voľba :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem! :) S tým názvom som ešte stále na vážkach, ale Cloudy Bookmarks sa páči viacerým. :)

      Delete
  8. Je to super napad. Urcite bude o ne velky zaujem. ;-)
    Su krasne, vobec nie su gycove a to je mega plus, lebo casto na prave take natrafis. To ma neskutocne vytaca. :-D Su uplne vystizne, skvelo zladene farby, pismo, motivy aj kompozicia. V jednoduchosti je krasa, nie je to prekombinovane. Och...a tie k TRC by som hned brala!!! Uz ich vidim v mojich vydaniach zalozene :D
    Mohla by si este nejake citaty odtial. Excelsior! ;-)
    Inak mozno by si mohla skusit aj Society6 stranku...mozes tam pridavat umenie a zaroven aj propagovat umenie inych (mimo ine sa tam daju objednat super veci) a zarabat z toho. Myslim, ze tieto konkretne zalozkove dizajny by mohli byt pekne aj na salkach a pod. :-)
    Ja sama uz som nad zalozenim nejakeho obchodu alebo niecoho podobneho tiez uvazovala. Problem je, ze aj ked mam vela napadov, nemam cas ich realizovat...a niektore veci ani nemam nastudovane, napr. vobec nechapem ko niekto nieco vyprodukuje na platno, papier atd. a zrazu to je v krasnej, kvalitnej digi podobe :D :D :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo ďakujem! Toho som sa inak bála. Že sa nikomu nebudú páčiť, že budú gýčové a také že tie elementy do seba nebudú pasovať. :D
      K TRC plánujem ešte nejaké lebo ju zbožňujem. :3
      S tými šálkami máš super nápad. Myslím, že tie sa dajú predávať aj na etsy, že by som zostala v jednom obchode a ak sa bude dariť záložkám, chcela by som možno skúsiť aj väčšie printy :)
      No inak to nechápem ani ja, ale minule sa mi to kamarátka snažila vysvetliť, pretože ona s tým začína. :)
      A ďakujem za ten nápad k rozprávkam! Absolútne zbožňujem Dobšinského rozprávky, takže by som určite nad tým porozmýšľala a zahrnula aj Andersena a Grimmovcov. :)

      Delete
  9. Och a este ma napadlo...mohla by si spravit taku carovnu slovensku ediciu - citaty z najznamejsich slovenskych rozpravok a pod., pripadne Andersena, Grimmov atd. Viem si hned v hlave nejake tie farby a motivy predstavit :-)

    ReplyDelete
  10. Ty záložky z ToG a ACOTAR jsou dokonalý! 💕 Kdybys ten obchod opravdu měla, posílala bys i do ČR? 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem, som veľmi rada, že sa páčia. A áno, rozhodne by som chcela posielať aj do ČR. :)

      Delete
  11. Tie záložky sú úplne NÁDHERNÉ!!! Môžem ti zaručiť, že ja ich určite kúpim všetky. A názov Cloudy Designs sa mi páči asi najviac hlavne keď tam nebudeš mať len záložky tak aby Cloudy Bookmarks nebolo mätúce :D a citáty by som určite ocenila nejaké s HP tematikou alebo s citátmy od Patricka Nessa ale aj tie klasiky znejú skvostne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presne si zhrnula dôvody, prečo sa aj ja prikláňam ku Cloudy Designs, lebo by som určite chcela potom trochu rozšíriť sortiment. :) Na HP záložkách pracujem, len s nimi ešte nie som tak úplne spokojná. :)

      Delete
  12. *rezervuje si sumu na účte na nákup záložiek*

    ReplyDelete
  13. Nádhera, jednoznačně nádhera :) Opravdu krásná práce, líbí se mi všechny záložky :) Doufám, že to s tím obchodem dopadne, ráda se zapíšu na seznam nadšených čekatelů :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem, som veľmi rada, že sa páčia. :3

      Delete
  14. A ja ti aj milión krát poviem, že tvoje záložky sú nádherné a už sa neviem dočkať kedy mi dojdu ♥ A určite by som donútila všetkých známych nech si ich od teba kúpia ;)
    ----
    Adi - caroknih.blogspot.sk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sa tiež neviem dočkať, kedy ti dôjdu, mohli by s tým trochu švihnúť. :D A ďakujem, som veľmi rada, že sa páčia. :)

      Delete
  15. Ďakujeeeeem :* :* Ach keby som nemala teba a iné osoby, asi by som s tým rýchlo sekla. :D

    ReplyDelete