9 Jun 2017

3 rýchle recenzie | 2 vražedné piesne a jeden výlet do orientu

Keďže som bola v máji zaneprázdnená školou a štátnicami, trochu sa mi nakopilo recenzií, a tak vám dnes neprinášam jednu, ale rovno tri recenzie. Sú to knihy, ktoré vyšli už dávnejšie ale aj čerstvé novinky, no všetky stoja za prečítanie.

DIVOKÁ PÍSEŇ | VICTORIA SCHWAB | COOBOO, 2017

Divoká píseň je príbeh Kata a Augusta, ktorí síce bývajú v rovnakom meste, ale každý na inej strane. Kate Harkerová žije v časti, kde jej otec povoľuje monštrám a démonom voľný pohyb po meste. August na druhej strane žije v časti, kde to dovolené nie je. Je úžasné, aký zaujímavý svet dokázala autorka vymyslieť a históriu za ním. Navyše, vzťah medzi Kate a Augustom bol úplne super a hlavne bez akejkoľvek romantiky. Išlo hlavne o to, ako sa rozhodnú, či budú priatelia alebo nepriatelia. Navyše, Augustova aj Kateina rodina bola zaujímavá a tie postavy boli dokonalé. Neviem sa dočkať druhej časti, čo mi pripomína, že je to dilógia.
SIRÉNA | KIERA CASS | COOBOO, 2017

Siréna je myslím, že prvotina autorky známej série Selekcia, no u nás vyšla až teraz. Navyše, že je to jedna kniha, čo je pri fantazy knihách celkom rarita, no myslím, že tu autorka urobila dobre, pretože inak by bol príbeh zbytočne natiahnutý. Ako som už spomínala, je to prvotina, takže nečakajte veľa. Je to príjemné, ľahké, letné čítanie, ktoré zhltnete v priebehu niekoľkých hodín. Osobne si myslím, že to bol priemerný príbeh, mal svoje muchy a nebol taký dobrý ako Selekcia, no ani neublížil. Ide vlastne o príbeh sirény, ktorá sa zamiluje do ľudského chlapca, lenže pred ľuďmi nemôže hovoriť inak by ich priviedla k smrti... ako to sirény robia. Slúžiť moru však musí ešte 20 rokov, až potom bude slobodná, no jej srdce tak dlho čakať nechce. Varovanie: je to sladké, nájde sa tam insta-love, a niekedy vám bude hroziť, že nad ním prevrátite očami.
POUŠŤ V PLAMENECH | ALWYN HAMILTON | COOBOO, 2017

Pokračujeme vo fantazijnej línii a poslednou knihou, ktorú vám chcem odporučiť je orientálna fantasy s prvkami rebelov, kráľov a sexy bojovníkov. Ja takéto knihy úplne zbožňujem, hlavne keď sú plné bojov, napätia a intríg, čo táto kniha rozhodne má. Ide v podstate o príbeh Amani, ktorá sa dostáva z malého mestečka pomocou tajomného chalana menom Jin. Ale dostáva sa odtiaľ na mýtickom koňovi... a odtiaľ je to ešte zamotanejšie. Amani je podľa mňa super hrdinka, pretože je silná a nedá si od chlapov diktovať a Jin... je jednoducho úžasný. Navyše, ja osobne som si zamilovala to orientálne prostredie, púšť, to slnko. Bola to super zmena oproti ostatným fantasy knihám. Navyše, autorkin štýl písania je dokonalý a ja som sa do toho príbehu úplne zamilovala.
*Za recenzné výtlačky ďakujem vydavateľstvu ALBATROSMEDIA.*

Čítali ste niektorú z kníh? Ako sa vám páčila? Alebo sa na niektorú z nich ešte len chystáte?