2 Jan 2013

Sophie Jordan - Draki 1 + 2

Autor: Sophie Jordan
Pôvodný názov: Fireflight
Séria: Draki
Vydavateľstvo: COOBOO
Goodreads hodnotenie: 3,95
Život šesťnásťročnej Jacindy, jej dvojčaťa Tamry a ich        matky je dobrodružný a veľmi nebezpečný - patri totiž k  svorke zvláštnych tvorov nazývajúcich sa "draki", ktorá má  s neobyčajnou Jacindou svoje plány... Jej matka sa ju rozhodne ochrániť, a tak sa celá rodina presťahuje do púšte. Jacinda si veľmi ťažko zvyká na nové prostredie a na nových spolužiakov. Bojuje so svojou túžbou po lietaní a tiež s vlastným telom, pretože sa v kritických okamihoch mení na draki. V škole si okamžite všimne tajomného Willa, ktorý ju neuveriteľne priťahuje. Will však skrýva nejedno tajomstvo, okrem iných aj to, že patrí do klanu lovcov draki...
Jacinda rozhodne nie je človek. Je niečím viac. Jej dávnym predkom boli draky - mýtické bytosti, ktoré už síce vymreli, no nechali tu po sebe dedičstvo v podobe génom, vďaka ktorím vznikli oni. Draki.
Aj keď je Jacinda hrdá na svoj pôvod, nie je tak celkom spokojná so správaním svorky, v ktorej so svojou rodinou žije. Pripadá si, akoby bola iba vec, na ktorej nezáleží, vec, s ktorou manipulujú vo svoj vlastný prospech. Jej matka s tým je spokojná ešte menej, práve preto sa rozhodne od svorky utiecť a zachrániť tak svoje dve dcéry.

To je však pre Jacindu utrpením, pretože miesto, kam sa presťahujú je hotová púšť, čo nie je práve najlepšie pre jej druhú časť - draki. Snaží sa s tým bojovať, ale aj napriek tomu jej sila slabne a pomaly sa vytráca. To je presne to, po čom túži aj jej matka. Chce, aby sa oslobodila od draki, chce, aby bola obyčajným človekom, presne ako jej druhá dcéra Tamra. Tá sa neprejavila a vzťah, ktorý bol medzi sestrami sa lusknutím prsta stratil a vznikla medzi nimi priveľká priepasť. Tá sa ešte prehĺbi, keď Tamra s Jacindou nastúpia na obyčajnú školu medzi ľudí a naša hlavná hrdinka odrazu nevie, ako sa chovať. Jej zmysly zachytávajú všetko silnejšie a život medzi davom hulákajúcich teenagerov je pre ňu utrpením. Teda až do chvíle, kedy zbadá Jeho.

Spočiatku sa mi to zdalo, ako nenápadne upravená verzia Twilightu, kde na seba hlavní hrdinovia hádžu tajomné pohľady, nevedia, čo sa to s nimi deje, keď zazrú toho druhého. Will je priťahovaný Jacindou; Jacinda Willom. Ako zázrakom sa jej prihovorí a už vtedy vedia, že ten druhý pre nich znamená strašne veľa. Cukríkovo sladké, poznáte to. Autorka to našťastie zachránila a nebolo to také zlé, ako som si myslela, že bude. Bol to predovšetkým fakt, že Will nebol len bezbranným človekom, ktorý sa zamiloval do mýtickej bytosti, to nie. Bol niečím horším. Ibaže s Jacindou sa vo Willovej prítomnosti dialo niečo viac ako len, že sa jej rozbúchalo srdce. A keď sa klamstvá, za ktorými pred ním schovávala svoju pravú identitu, rozplynuli, všetko sa to ešte viac skomplikovalo a nakoniec pokazilo.


Napätie, zakázaná láska a vzrušujúce nebezpečenstvo - to je druhá časť napínavej Draki trilógie. Aby Jacinda zachránila život Willa  - chlapca, ktorého miluje, vyzradila pradávne tajomstvo svorky. Teraz, keď je späť pod ochranou svojho druhu, nazerajú na ňu preto ako na zradkyňu. No ešte horšie však vyznieva fakt, že Willa už nikdy viac neuvidí. Ale čo ak predsa len navzdory všetkému existuje šanca, ako sa s ním znova stretnúť, no cena je príliš vysoká? Bude Jacinda pre ich lásku riskovať všetko?
Jacinda sa  opäť ocitá vo svojej svorke, ale život pre ňu tam už nie je taký jednoduchý ako predtým. Ostatní na ňu pozerajú ako na zradkyňu a ona môže byť rada, že vyviazla s krídlami v poriadku. Nevie, čo má robiť, snaží sa zabudnúť na Willa, ale na druhej strane nechce. Vie, že by mala mať iné priority, ale jej srdce jej to nedovoľuje.

Namiesto toho, aby sa Jacinda riadila rozumom, počúva hlas svojho srdca a pri jednej príležitosti sa rozhodne s Willom ujsť, čo však nevyjde tak, ako by si obaja želali. Jedna komplikácia nasleduje ďalšiu. Jacinde sa však v mnohom otvoria oči, zrazu vidí, o čo jej svorke ide, o čo ide alfa samcovi. Uvedomí si, že v nej nejde o vzťahy, nejde v nej o pokojné nažívanie, ide v nej o to, kto má aké schopnosti, kto je akým draki, kto má akú moc. A to isté si uvedomí aj jej sestra Tamra. Toto poznanie ich opäť spojí do kopy a spolu sa rozhodnú akú budúcnosť chcú mať.

Priznám sa, že som bola veľmi rada, keď sa ich vzťahy dali dokopy. Obe boli osamelé, Tamra vo svorke, Jacinda vo svete ľudí. Jedna druhú veľmi potrebovali, no chvíľu im trvalo, kým im to došlo.
Čo mi miestami však vadilo bolo, že Jacinda až o všetkom príliš uvažovala; neustále sa rozhodovala, čo má urobiť s Willom, čo so svorkou a celkovo bola dosť nerozhodná. Na jednej strane ju chápem, na strane druhej to nemusela autorka až tak často opakovať.

Kniha sa mi však páčila, bola to neobyčajná oddychovka, autorka vám predstaví úplne nový druh bytostí a zavedie vás do dobrodružného príbehu. Ja som si čítanie veľmi užila, druhú časť som dokonca dala za dva dni, keby som sa nemusela učiť, myslím, že by som to dala aj za jeden. Preto dávam obom častiam hodnotenie 4/5:

Týmto by som sa tiež chcela poďakovať vydavateľstvu ALBATROS MEDIA za poskytnutie recenzného výtlačku Draki 2, ktorý si máte možnosť zakúpiť TU

6 comments :

  1. 1tka sa mi veľmi páčila a 2ka putuje ku mne ako výhra 8) takže sa naozaj moc teším, tento svet je veľmi zaujímavý 8) a moc sa teším na Tamru, kvôli tomu, čo sa jej stane, veľmi mi jej bolo lúto v 1tke 8(

    ReplyDelete
  2. Ako vidím, aj tebe sa viac páčila dvojka. :D Ale tak vážne, Jacinda tam bola stále trochu otravná, ale už nie tak, ako v jednotke a páčilo sa mi, že sa viac rozvinul aj charakter Cassiana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hej Cassiana som si obľúbila :D som zvedavá, že ako to bude v trojke :D

      Delete
  3. Skvělé recenze! :) Zrovna včera jsem dočetla Drakii (jedničku) a souhlasím s tebou s tím twilight. Místy mi přišlo, že čtu její druhou verzi s jinými šablonami. Ale ta obálka je skvělá! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja som sa bála, že tú malú podobnosť som tam videla len ja :)

      Delete