3 Jan 2013

Čo nás čaká a (neminie) v roku 2013 alebo knižné novinky

Máme tu tretí deň nového roka a s ním prichádzajú aj nové skvelé knihy, na ktoré sa môžeme tešiť. Prehrabala som sa na goodreads nejakými tými skupinami a aj keď som si vravela, že môj to-read list je už dosť veľký a nemal by sa rozrastať kým z neho veľká časť neubudne, neovládla som sa a niektoré knihy som si tam jednoducho musela pridať. A teraz vás budem diabolským hláskom navádzať, aby ste urobili to isté.


Najprv by som začala knihami, na ktoré sa teším, pretože patria do série, ktorú mám rozčítanú a tým pádom sa ich nemôžem dočkať:

Sever (The Chemical Gardens #3) - Lauren DeStefano - 12.februára 2013
Čas uteká, vírus naberá na obrátkach a Rhine túži po odpovediach. Po tom, čo zniesla od Vaughna to najhoršie, Rhine nachádza spojenca v jeho bratovi, ekcentrickému vynálezcovi, Reedovi. V jeho polorozpadnutom dome nájde útočisko, aj keď ľudia, ktorých opustila nechcú zostať v minulosti. Zatiaľčo Gabriel sužuje Rhinine spomienky, Cecily je rozhodnutá byť na Rhininej strane, aj keď Lindenove city viaznu niekedy medzi nimi dvoma.

Na túto knihu sa veľmi teším, pretože séria Chemical Gardens si ma naozaj získala. Autorka vytvorila nehostinný svet so strašidelnými podmienkami. 



Walking Disaster (Beautiful #2) - Jamie McGuire - 16. apríla 2013
Ako veľmi sa dá milovať niekoho? Travis Maddox sa ešte predtým než jeho matka zomrela naučil dve veci: Miluj silno. Bojuj silnejšie.
Život Travisa je plný pochybných žien, tajného gamblerstva a násilia. Práve keď si myslel, že je neporaziteľný, Abby Abernathy ho zložila na kolená.

Prečo sa teším na knihu? Pretože to bude z pohľadu Travisa. Kto by sa na to netešil? 



If I should die (Revenants #3) - Amy Plum - 7. mája 2013 
Nestratím ďalšiu osobu, ktorú milujem. Nenechám históriu, aby sa opakovala. 
Vincent čakal príliš dlho kým ma našiel, ale naša budúcnosť nevyzerala sľubne. Bol podvedený niekým, koho sme obaja pokladali za priateľa a ja som ho stratila. Náš nepriateľ je rozhodnutý ovládnuť nesmrteľných vo Francúzsku a ochotný rozpútať vojnu, aby dostal to, po čom túži. Nemalo by to byť možné, nič z toho by nemalo, ale toto je moja realita. Viem, že Vincent je niekde tam vonku, viem, že úplne nezmizol a urobím všetko, aby som ho zachránila. 

Séria Revenants ma dostala, pretože je to príjemná, nenáročná kniha s milým hrdinom. Pokiaľ hľadáte niečo na oddych, toto je tá pravá kniha, mne sa pri nej vždy podarí vypnúť.

A teraz knihy, ktoré nie sú súčasťou žiadnej série alebo sú len jej prvou časťou.

School Spirit (School Spirits #1) - Rachel Hawkins - 14.mája 2013
15- ročná Izzy Brannicková bola trénovaná na boj s monštrami. Jej rodina naháňala magické kreatúry celé storočia. Ale keď Izzyna staršia sestra počas práce bez stopy zmizne, Izzyna mama sa rozhodne, že si potrebujú dať pauzu. Obe sa presťahujú do nového mesta, ale čoskoro zistia, že nie je až také normálne, ako si mysleli. Miestnu strednú školu trápi séria záhad a Izzy je nútená obhájiť svoju užitočnosť a začať vyšetrovať. Ale predstierať, že je obyčajná teenagerka sa ľahšie povie ako urobí. Pre silné dievča, ktoré bolo vždy samo je čudné vytvárať priateľstvá a možno byť aj zaľúbená.

Prečo sa teším? No tak, je to Rachel Hawkins, tu netreba dôvod.


Mind Games ( Mind Games #1) - Kiersten White - 19.februára 2012
Fia sa narodila s dokonalým inštinktom. Jej prvý impulz, vnútorný pocit, sa nikdy nemýli. Jej sestra, Annie, je slepá voči svetu okolo nej - okrem momentu, keď je jej myseľ zamestnaná čudnými víziami budúcnosti. Chytené v škole, ktorá využíva dievčatá s mimoriadnymi schopnosťami ako nástroj pre špionáž, Annie a Fia sú neustále nútené si vyberať medzi používaním ich schopností zvrátenými, nemysliteľnými spôsobmi... alebo riskovaním životov neposlúchaním rozkazov.

Anotácia tejto knihy ma dosť zaujala a aj obálka je nádherná, no nie?


Gameboard of the Gods ( Age of X #1) - Richelle Mead - 4.júna 2012
Vo futuristickom svete skoro zničenom náboženskými extrémistami, Justin March žije v exile po tom, čo sklamal vo svojej práci ako vyšetrovateľ náboženských skupín a nadprirodzených požiadavok. Ale Justin dostal druhú šancu keď ho Mae Koskinen prišla priviesť späť do RUNA (Republic od United North America). Keď sú Justin a Mae určení na spoluprácu pri vyriešení série rituálnych vrážd, čoskoro si uvedomia, že ich zistenia ich vystavili hroznému nebezpečenstvu. Ako ich vyšetrovanie pokračuje, neznámy nepriatelia a sily väčšie než si dokázali prestaviť sa zhromažďujú pripravené obnoviť svet,v ktorom sú ľudia menej než hracími figúrkami šachovnici.

Tak toto si myslím, že bude poriadna pecka.

Ešte niekoľko obálok, ktoré ma zaujali aj svojou anotáciou, ale potom by bol príspevok príliš dlhý :)
                                                               

A čo vy? Tiež ste si o nejaké tie knihy rozšírili svoj to-read list? Alebo sa ešte len chystáte tak urobiť. Ak už ste si nejaké pridali, pokojne do komentárov nejaké napíšte, inšpirácia sa vždy hodí.

4 comments :

  1. Sever! School spirit! Jednoznačne pecky, ktoré musím mať doma!
    Mind Games si takisto chcem zohnať kvôli autorke, ktorej štýl písania v Paranormáloch milujem 8)
    a ešte aj Prophecy ma zaujalo obálkou 8)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja som čítala z paranormálov len prvú časť, ale bola to výborná oddychovka, takže ani táto kniha od autorky ma hádam neminie :D

      Delete
  2. Sever! Najprv ma napadlo, že na Slovensku až som podskočila na stoličke. A potom mi došlo, že šak v angličtine. :D Nevadí aj tak sa teším. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja si myslím, že aj na Slovensku bude čoskoro :D dúfam :)

      Delete