5 Jun 2011

Dýka v chrbte menom priateľstvo?

Hola!
Dnes som dostala menší náznak hlbokej myšlienky, tak som si myslela, že by nebolo zlé, dať ho sem. Trochu sa vypísať z ťaživých pocitov a problémov a jednak povedať svoj názor, ktorý sa iným ľuďom bojím prezradiť. Bohužiaľ, mám príliš rada svoj život na to, aby som nabrala odvahu a povedala istým ľuďom, čo si o nich myslím. Pre pokoj v duši a aj v lavici to radšej ani skúšať nejdem. Ak ste nepochopili, nevadí, je to dosť možné, že sa mi prsty pletú a tiež píšem prvé čo ma napadne.
Priateľstvo je bytostne dôležité pre každého človeka. Potrebuje mať okolo seba niekoho, komu sa môže "vyplakať na rameni" , komu môže povedať svoje najtajnejšie priania, niekoho s kým sa môže smiať aj na úplných hlúpostiach.
Háčik je v tom,  že ľudské vzťahy nie sú práve najjednoduchšie a my sami si ich niekedy ešte viac komplikujeme.



Best Friends Forever?
   Mať okolo seba ľudí, ktorí vám vždy zdvihnú náladu je dôležité. Ale aj napriek tomu, aké čisté sú ich úmysly a ako často vám povedia, že ste im chýbali, dokážu ublížiť. Tak na čo potom "najlepšieho priateľa"?
   Ľudia sú často krát nevyspytateľní. Potrebujete veľké úsilie a čas, aby ste prenikli pod masku, ktorú každý z nás nosí. Každý si z nás si ju sem - tam nasadí, aby predostrel svetu tú šťastnejšiu časť nášho ja. No čo ak ju náš priateľ nosí neustále bez toho, aby si ju dal čo i len na okamžik dole z tváre? A čo je horšie, čo ak má tých masiek viac?
  Prvý dojem nie je práve najspoľahlivejší. Všímate si na človeku aj tie najnepatrnejšie maličkosti, každý pohyb zaujme vašu pozornosť, ale záver, ktorý si z toho vyvodíte, môže byť klamný. Aj mne sa stalo, že o spolužiačke, s ktorou som si teraz veľmi blízka, som si na začiatku myslela, že je tak trošku divná. Ak si hľadáme priateľov, netreba ich mať okolo seba stovky stačí ich aj zopár, mali by sme ľahko nahliadnuť pod ich masky. A verím, že s tým mojimi budem v kontakte do konca života, pretože bez nich by to bola veľká nuda.
   Pre mňa sú best friends forever všetci, ktorí sa mi dostanú hlboko pod kožu a tých je málo.

Tŕňom v oku?
   Veru, niektorí priatelia sa stanú poriadne otravnými osobami, ktoré vám kazia každučký deň. Predovšetkým, ak s takou osobou sedíte v jednej lavici a klamstvom sa pre vás stane aj úsmev, ktorý tej osobe darujete. Poviem vám, je to príšerný pocit. Zo začiatku s tou osobou trávite veľa času, smejete sa na rovnakých veciach, na hodine matiky sa venujete všetkému len nie matike a v tom BUM... z dobrého kamaráta sa stane otravný spolu sediaci, ktorého by ste sa najradšej zbavili. A to všetko vďaka jednej jedinej facke.
   Preto nechápem na čo "Best friends forever" , keď vás ten človek môže tak ľahko zmeniť. Jedným jediným slovíčkom zmení všetko. A naraz si uvedomíte, že sa vlastne tešíte, keď nepríde do školy, že ho nezavoláte v piatok večer von a nakoniec ho s kamarátmi ohovárate a dobre sa bavíte na jeho "pošahanej" povahe.
   Niežeby som z toho bola nadšená, ale preberanie mojej bývalej "najlepšej" kamarátky je téma, ktorá hádam nikdy nevyhasne. Je tŕňom v oku každého z našej triedy a jej to nevadí, nevadí jej že ju majú za blázna. To jej ide najlepšie, tváriť sa, že sa nič nestalo, všetko je v poriadku a všetci ju milujú.

Namyslená? Radšej nie...
   Čo s namyslenými ľuďmi, ktorí vlastne ani nie sú kamaráti len hľadajú niekoho, komu by mohli hovoriť o sebe . Im vlastne na vás nezáleží, ale chcú, aby vám záležalo na nich. Nie nadarmo platí "priateľa poznáš v núdzi". 
   Priateľov máme predsa na to, aby sme sa navzájom podporovali, preto z duše nemám rada, tých, ktorí sa len ako kamaráti tvária a pri prvej príležitosti vás za chrbtom označia ako p**u alebo ako človeka, ktorého vlastne "nikdy nemali radi".
   Mám takú jednu, ktorá si vymýšľa veci až sa hory zelenajú a myslí si, že jej to niekto uverí, ale mýli sa. Napríklad : minule jej robili nos a mala Dithiaden - pre ktorých to nepoznajú je to tabletka na utlmovanie bolesti - a ona tvrdila, že z toho mala halucinácie. Naozaj???
Preto sa pýtam či chce byť stredobodom pozornosti, lebo ak nie, tak potom naozaj nechápem.

Priateľstvo je zlatá niť,
ktorá sa ľahko roztrhne.
Dá sa síce nadviazať,
ale uzol zostane. 

A na záver trochu hudby :)









Pevne verím, že sa moja "kamarátka" spamätá a začne sa správať primerane svojmu veku a úctivejšie k svojim kamarátom. Keď som jej povedala pravdu o tom, že sa pre všetko uráža, vlepila mi facku, po ktorej som sa s ňou tri mesiace nerozprávala a teraz sa tvári akoby sa nič nestalo, ale je na omyle, pretože ja nezabúdam.

2 comments :

  1. Tá posledná veta ma dostala. To už je aká vyhrážka... :D Keďže aspoň z malej časti viem o čom, tak môžem povedať, že ťa chápem a som s tebou. Vydrž to. Raz z tej školy odídeš. ;)
    PS: F.R.I.E.N.D.S. forever. :D

    ReplyDelete
  2. musim povedat, ze o tomto clanku viem uz dlhsie, ale nenasla som si nan akosi cas a potom som nan pozabudla. Spomenula som si vsak, ze som sa chcela k tejto teme vyjadrit...
    Uplne chapem tvoje pocity. Predstierane kamaratstva, pricom ty tej osobe veris, su nanic. Neznasam ludi, co sa dokazu tvarit ako najlepsi priatelia, ale ked ich raz potrebujes, "zahadne" nemaju cas a casto sa im prihodilo nieco horsie. Nakoniec sa z nich stava martyr a ja opat len pocuvam a cudujem sa, preco som vlastne predtym pocuvala tie zvasty...
    Ako si povedala, clovek nepotrebuje milion priatelov(a na Fb sa predbiehat, kto ich ma viac, pridavat kazdeho od radu, no na ulici ani nevediet, ze kto si, nieto ta este pozdravit) ale staci nam par spravnych ludi, ktori cloveka podrzia, ked to najviac potrebuje ;)
    Nemyslim si, ze sa ta tvoja "kamaratka" spamata, ale vsetko je mozne. Nadej umiera posledna, ako sa vravi. No ludia z nasich zivotov odchadzaju a najdu sa novi, niekedy aj lepsi, hoci sme to od nich necakali... ;)
    Akosi som sa rozpisala :D

    ReplyDelete