3 Mar 2017

PREČO BY STE AJ VY MALI NAKUPOVAŤ ANGLICKÉ KNIHY NA BETTERWORLDBOOKS

Prednedávnom ma Maggie a Naty navnadili na úžasnú stránku, ktorá sa volá betterworldbooks. Je to v podstate stránka, kde si môžete kúpiť buď opotrebované knihy z knižníc alebo nové knihy. Avšak tie z knižníc sú značne lacnejšie. Keď hovorím značne, tak myslím značne. Ľudia, ja som tam kúpila hardbacky za 3,90!!! To už je aká cena. A tak sa chcem podeliť o skúsenosti s touto stránkou, pretože ak zvyknete čítať v angličtine, budete za ňu vďační. 

Hľadanie kníh je niekedy trochu frustrujúce, pretože tam nenájdete nové tituly alebo horúce novinky. Väčšinou im chvíľu trvá, kým sa tam ukážu. Rovnako ako sa tam niekedy ukážu len knihy od iných predajcov alebo nové knihy, ktoré môžu byť pekne drahé. A nie všetky knihy majú práve na sklade. Nenechajte sa preto odradiť tým, že knihu momentálne nemajú, pretože ju môžu dostať. Ako mi baby odporúčali, aj ja som si urobila wishlist, teda zoznam kníh, o ktoré by som mala záujem (a že ten list je dlhý). Teraz vždy keď idem na stránku, len sa prihlásim a pozriem wishlist, či náhodou niektorá z mojich kníh nie je v ponuke a za koľko. Je to naozaj jednoduchý spôsob, ako dávať pozor na akcie. Presne to je základom tejto stránky, dávať pozor, či vaša kniha nezľavnila a vtedy ju rýchlo kupovať, pretože vám ju môže niekto vyfúknuť. 

Objednávanie je klasické cez paypal alebo kreditku. Keď vám knihu vyexpedujú, čo bolo asi tak do 2 – 3 dní, príde vám veľmi zlatý email od kníh, ktoré ste si objednali! Áno, ony vám napíšu, aké sú šťastné, že ste si vybrali práve ich. No nie je to zlaté?! Cesta im bude trvať ale trochu dlhšie, zhruba tých 20 dní, ale super je, že si po vložení čísla vašej objednávky môžete pozrieť predpokladaný dátum, kedy vám prídu. A, samozrejme, poštovné je zadarmo
used good
used very good
Dobre, poďme na to, v akom stave sú knihy. Ako som povedala, sú z knižníc, takže pri jednotlivých knihách máte napísaný ich stav: Used very good (tie sú najmenej používané, ja som mala takéto dve a naozaj boli len trochu na okrajoch ohnuté, inak boli vo výbornom stave), used good (to sú knihy, ktoré si užili trochu viac lásky a trochu sa to na nich odrazilo, ale nie je to žiadne šalátové vydanie, ja som mala takéto tiež dve knihy a tie kraje boli trochu viac oškreté a otvárali sa trochu ľahšie ako nové knihy, ale inak som spokojná) a nakoniec máte used acceptable, ale tie neviem, aké sú, keďže som žiadne nemala. 
Ďalší fakt, ktorý by ste pred objednávkou asi mali vedieť je, že teda keď sú to knihy z knižníc, niekedy sa môže stať, že dostanete aj ten priesvitný obal. Nuž, americké knižnice nie sú ako tie naše a niekedy sa môže stať, že pôvodný prebal knihy a ten priesvitný obal sú tak nejak zlepené. Nie je to nič, čo by sa nedalo dať dole (teda aspoň ja som s tým bojovala, pretože som to tam nechcela mať a v jednej chvíli som si myslela, že roztrhnem prebal knihy, ale všetko dobre dopadlo). Nie všetky tieto obaly majú. Rovnako ako nie všetky majú na sebe nálepky danej knižnice. Tie ktoré majú... nuž niektoré sa dajú dať dole ľahšie, niektoré ťažšie a niektoré vôbec, ale keď si vezmete, za akú dobrú cenu ste tie knihy kúpili, zrejme vám to až tak vadiť nebude. 
Je super, že každou objednanou knihou, darujete knihu tým, ktorí ju potrebujú. No nie je to super? 

Ja osobne som bola veľmi spokojná s prístupom na stránke aj s dodaním kníh. Bála som sa, v akom budú stave, ale baby ma uisťovali, že to je v pohode a naozaj je. Pokiaľ sa rozhodnete, že vás pár nálepiek nerozhodí, tak ste v pohode. Naozaj, tie ceny sú tam niekedy bláznivé. Ja som si objednala 4 knihy a zaplatila som za ne dokopy asi 18 eur... a všetky boli hardbacky. Koľkokrát jeden hardback toľko stojí. A tieto sú trochu obúchané, ale inak sú v super stave, nie sú vôbec popísané ani potrhané. Už len im nájsť miesto na poličke. Ja rozhodne chodím kontrolovať stránku pravidelne, pretože takéto nízke ceny sú nákazlivé. 

Počuli ste už o tejto stránke? Ak áno, aké s ňou máte skúsenosti? Odkiaľ ešte nakupujete zahraničné knihy?

14 comments :

  1. Ja úplne najviac odtiaľto, len keď potrebujem nejakú novinku hneď, tak kúpim z BD :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ja práveže chcem viac tie novinky, ale uvidíme :D

      Delete
  2. O téhle stránce jsem nikdy neslyšela, díky za tip :) Knihy většinou nakupuji v kamenných knihkupectvích, někdy přes internet. Ovšem fakt je, že moc knih nekupuji, většinou je čtu vypůjčené z knihoven nebo si je stáhnu do čtečky, a teprve, když za to kniha stojí, koupím si vlastní.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, to je vždy ten menej riskantný spôsob, aj ja to tak robím :)

      Delete
  3. ja som mala pár aj used acceptamble a ten rozdiel je fakt minimálny :) To by si si asi ani nevšimla že je tam nejaký veľký rozdiel medzi used good and accetable :)
    A hej, ja dokážem na tej stránke mať neskutočne dlhý wishlist ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej? Tak to je potom super, že nie sú nejaké úplne zničené :D

      Delete
  4. Dekuji za tip! Uz dlouho hledam anglicke cteni, hned jsem si objednala :)

    ReplyDelete
  5. ja tam stále hľadám knihy, ale mám pocit, že mne tam nejako nefunguje ceny alebo čo :DD lebo som ešte ani jednu nenašla v takej dobrej cene, vždy boli drahšie ako na BD. Aj maggie mi raz čosi posielala, že aha aké lacné a mne to ukazovalo... no drahé. Nerozumiem :( preto stále len cez BD objednávam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niekedy tie ceny nestihnú preskočiť, keď niekto kúpi tú knihu, ale s týmto som aj ja mala dosť dlho problémy :D

      Delete
  6. Myslim, že už som túto stranku pozerala, ale asi na ňu mrkneme zasa a spravim si ten wishlist. Použite anglické knihy som zatial nakupovala z awesomebooks.com ale poštovne je asi 4€, takže som sa vždy snažila nahrabať viac kuskov naraz, aby sa to oplatilo. Ale knižky odtial prišli celkom rychlo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je výhoda, že tá cesta im netrvala dlho. :) Tu je zase opačná, že to poštovné je úplne zadarmo, je jedno koľko objednáš. :)

      Delete