6 Feb 2017

Zo zákulisia príbehov #8 - Čo o tvojom príbehu povie hudba?

Vitajte, vitajte. Dobre vidíte. Stretávame sa pri ďalšom vydaní projektu Zo zákulisia príbehov. Na chvíľu sme sa odmlčali, to je pravda, ale bolo toho veľa. Dôležité je, že sme sa k tomu vrátili. Dnes budeme hovoriť o hudbe a o tom, ako nás inšpiruje pri písaní. Bude to veľká sranda, lebo vám predstavím svoj playlist, ktorý som si k sérii vytvorila a niektoré pesničky môžete poznať, niektoré sa vám môžu zaľúbiť a môžeme spoločne nadšene oslavovať ich dokonalosť v komentároch. 

Ako sa môžete zapojiť do projektu?
- mali by ste sa venovať písaniu a mať blog
- s Moon budeme rady, ak ako titulný obrázok použijete jeden z našich obrázkov
- stačí si skopírovať otázky a odpovedať na ne
- pridajte sa do linkovača, aby sme vedeli, ku komu máme zavítať a prečítať si jeho odpovede

Na čo je tento projekt dobrý?
Prostredníctvom neho vám chceme poskytnúť náhľad do "zákulisia" našich príbehov a dúfame, že rovnakú možnosť nám poskytnete aj vy. Podelíme sa s vami o skúsenosti, zaujímavosti a problémy v písaní, ale takisto položíme vám aj nám otázky, o ktorých by ste inak možno nerozmýšľali. Týmto by sme vám chceli pomôcť napredovať v písaní a takisto vám ukázať, že nie ste jediní, kto sa pasuje s podobnými strasťami alebo, naopak, sa raduje z podobných úspechov. 
A, samozrejme, neminú vás ani nejaké tie drobné knižné odmeny.

1. Počúvate pri písaní alebo počas vymýšľania nových nápadov hudbu?

Pri písaní väčšinou až tak veľmi nepočúvam hudbu, pretože mám sústredenie škôlkara, ale keď počúvam, tak väčšinou len nejakú inštrumentálnu alebo white noise – teda zvuky oceánu alebo prírody. Týmto vytesním okolie, ale stále sa dokážem sústrediť. V poslednom čase som ale najviac počúvala tie zvuky oceánu, lebo je to upokojujúce. Pri vymýšľaní nápadov ani nie, niekedy sa pritrafí, že mi hudba alebo lyrics vnukne nápad. 

2. Aká pesnička vám hneď pripomenie váš príbeh a prečo?

Paramore – Now. To je moja go to pesnička pre príbeh, pretože keď vyšla, tak som sa začala pohrávať s nápadom pre tento príbeh. Odvtedy vždy, keď ju počujem, tak sa mi vybaví „trailer“ na môj príbeh a mám chuť sadnúť a písať. Zároveň ten lyrics tak trochu sedí aj do toho, o čom môj príbeh je. 

3. Ktoré tri pesničky ste počas písania počúvali najčastejšie?

Myslím, že presne tri pesničky, ktoré mám na začiatku playlist a zhodou okolností sú všetky od jednej skupiny: Paramore. Ja za to nemôžem, jednoducho ich milujem! Čiže máme Now, potom nasleduje Part II a ešte Monster. Všetky sú totiž rockové a hodia sa perfektne k príbehu a cítim sa pri nej ako badass hrdinka a nabíjajú ma energiou na písanie. 

4. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najsmutnejšou a s jednou najšťastnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?

Ehm... neviem? Ale nie, v príbehu som zatiaľ nemala najsmutnejšiu scénu a najšťastnejšiu, ale jednu si predstavujem, že sa stane v dvojke, teda aspoň dúfam. K tej šťastnej by som priradila asi Jamesa Arthura – Skeletons, ktorá sa nemusí zdať práve pozitívna, ale verte mi, je spätá s veľmi dobrou scénou. A navyše, ten lyrics tak neskutočne vystihuje hlavnú hrdinku, až to nie je normálne. Keď som ju počula v autobuse prvýkrát, neverila som, ako dobre sa hodí. K tej smutnej by som dala zrejme Let it go od Passengers

5. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najromantickejšou a jednou najdobrodružnejšou scénou z vášho príbehu a prečo? 

Pre ďalšie dve časti mám vymyslený zvrat, ktorý by jednému páru mohol trochu komplikovať ich vzťah a neviem či je to najromantickejšia scéna, ale strašne sa mi na tú situáciu hodí pesnička Secret Love Song od Little Mix. Vystihuje to ich túžbu byť spolu, aj keď je to tak trochu nemožné. Alebo mi ešte napadla pesnička Halo, konkrétne v podaní Lotte Kestner. Je úplne úžasne krásna a napadajú mi pri nej všemožné romantické momenty. Jedna dobrodružná scéna sa mi zase spája s pesničkou Centuries od Fall Out Boy

6. Máte nejakú pesničku, ktorej text vás zasiahol až tak, že by ste úryvok z neho najradšej použili v knihe?

V poslednej dobe strašne fičím na Little Mix a ich posledný album je celkom feministický, a tak si trochu predstavujem Iris, hlavnú hrdinku. Ako silnú ženskú postavu, ktorá je nezávislá a má moc a je badass... čo je úplne hrozný popis, ale keď počúvam nový album Little Mix, tak mám naozaj pred očami Iris. Najradšej mám túto časť ich pesničky Down and Dirty:

I don't ask the mirror, I know I'm the fairest
I'm bringin' the fire, so call me Daenerys

7. Ako by vyzeral váš playlist k príbehu? 

Môj playlist k príbehu je veľmi rôznorodý. Nájdete tam rýchle rockové pesničky, ale aj jemné až nadpozemské pesničky a skoro každá sa mi určitým spôsobom spája s príbehom. Akurát minule som si robila playlist na Spotify, aby som ich mala všetky na jednom mieste a mohla si ich hocikedy pustiť, keď sa zaseknem v písaní. Nájsť ho môžete TU

8. Počúvajú vaše postavy hudbu? Aký štýl majú najradšej?

Iris si viem predstaviť počúvať niečo na spôsob Ariany Grande a popritom trochu drsnej rockovej pesničky... tak trochu ako ja. Nedívajte sa tak na mňa, ja mám rada rôzne žánre. A Ariana má veľmi dobrý rozsah. Keďže sa príbeh ale odohráva v kvázi stredoveku, neviem či by taká hudba existovala. Uuuuu, už viem. Ak ste niekedy videli seriál Reign, tak presne takú hudbu by hrali aj v mojom príbehu. Akustické verzie niektorých slávnych pesničiek. To by sa dalo. 

9. Hrajú vaše postavy na nejaké hudobné nástroje? 

Iris si predstavujem s dobrým anjelským hlasom. Hlavne si ju predstavujem spievať tú pesničku Halo. Naozaj, je úžasná, choďte si ju vypočuť. Ako princezná ale podľa mňa vie hrať na klavír alebo piano alebo niečo také a popritom by si spievala. Vyzerala by ako víla. 

10. Máte vo vašom svete nejaký špecifický hudobný nástroj?

Nad tým som nikdy neuvažovala, ale asi nie. V určitej časti chcem zabŕdnuť trochu do inej kultúry a vypožičať si od nej nástroje, ale práve nejaký špecifický tam nie je. Ono, ja som nad nástrojmi v príbehu nejak zvlášť nerozmýšľala, takže možno to je tým. Ale ani ich veľmi nepoužívajú. 

Počúvate pri písaní hudbu aj vy? Máte playlist? Ak áno, hoďte link do komentára. Aká pesnička najviac vystihuje váš príbeh? 

No comments :

Post a Comment