4 Jun 2013

Sophie Jordanová - Draki 3 (Návrat)

Autorka: Sophie Jordan
Originálny názov: Hidden
Séria: Draki
Goodreads: 3,91
Slovenské vydanie: COOBOO, 2013
Draki svorka je ohrozená – enkrosi, neľútostní vedci pátrajúci po jej tajomstvách, zajali Cassianovu sestru Miram a sú ochotní ju detailne preskúmať, aby zistili všetko o jej druhu. Jacinda po spojení s Cassianom intenzívne vníma jeho pocity a prežíva tak všetku jeho bolesť. Ona aj Will sa rozhodnú svorke pomôcť. Bude výprava lovca a skupiny draki úspešná? Podarí sa im spolu zachrániť Miram? Je možné, že v cieli na nich čaká niečo oveľa, oveľa hrôzostrašnejšie než enkrosi...


Povedala by som, že tretia a záverečná časť Draki trilógie bola najakčnejšia. Neustále sa tam niečo dialo, ja som bola neustále v strehu a niekedy som sa len čudovala, že čo sa to tam deje. Jacinda je trochu na pochybách a nevie presne, ako sa rozhodnúť, pretože uviazla kdesi medzi životom človeka a draka. Na oboch stranách má niekoho, koho ľúbi, na kom jej záleží, a tak je
pochopiteľné, že jej trvá trochu dlhšie než sa rozhodne, čo a ako. Preto mi až tak nevadilo, že Willa neustále naťahovala s tým svojim rozhodnutím, že mu nehovorila, ako sa cíti a čo si myslí, pretože by ho to mohlo raniť. Ale tak, úprimnosť nadovšetko, že? Myslím, že on by to pochopil. Will to tak zrejme nevidí a obdivujem jeho trpezlivosť (ktorá mu neskôr aj tak trochu dôjde, ale to sa dalo len čakať), pretože ja by som sa na to už asi dávno vykašľala (no dobre, možno nie). Takto nepriamo sa nám autorka snaží ukázať, ako veľmi Will Jacindu miluje a že je pre ňu ochotný urobiť hocičo len aby bola spokojná.

Autorka nám taktiež odhaľuje špinavé tajomstvá, ktoré sa vo svorke udiali, veľa postáv prejde zmenou, predovšetkým Miram (ktorú by som mimochodom v niektorých momentoch najradšej zahrabala pod zem) a Cassian ma na konci celkom prekvapil svojim rozhodnutím, ale na druhej strane, lepšie sa to skončiť ani nemohlo. Teda, mohlo, ale... Hlavné je, že sa táto časť autorke veľmi podarila, zhltla som ju za pár dní a dobre som sa pri nej bavila. Ale... stále som si nevedela presne predstaviť, ako draki vyzerá. Teda, viem, že sa nejak premieňajú, no skôr som si ich predstavovala ako veľké jašterice s vlasmi... čo znie trochu čudne, ale potom ku koncu som už ani nevedela, či sú ako ľudia, alebo ako draki, akosi som sa v tom už strácala. Hlavné však je, že boli v popredí konečne aj iné postavy. Z Tamry sa stala skvelá draki, z jej vývoja ako charakteru som bola veľmi rada. 

V tejto časti sa už dozviete čo-to aj o enkrosoch, tajomných protivníkoch draki, a to čo stvárali nebolo veľmi príjemné. Na druhej strane, boli presne takí, akých som si ich predstavovala, zákerní pytliaci, ktorí by ich najradšej rozpitvali a skúmali pod mikroskopom alebo rozpredali ich kožu na čiernom trhu. Možno by som ocenila trochu viac psycho výskumov a všelijakých testov, to, čo som v knihe dostala ma až tak nešokovalo a trochu som to aj čakala. Ak by teda autorka trochu pridala, deju by to neuškodilo.


Čo viac dodať? Celú sériu som si obľúbila, autorka mala originálny nápad a kvalitne ho spracovala, nehovoriac o tom, že tie obálky sú úplne úžasné. Ak však ide o sériu ako táto, je trochu ťažké hodnotiť každú knihu zvlášť, bolo by to jednoduchšie, keby som mala dať hodnotenie celému príbehu. Ale nejakým zázračným spôsobom, sa mi podarilo moje hodnotenie zjednotiť, a  preto dávam poslednej časti  4/5:
Týmto by som sa rada poďakovala vydavateľstvu ALBATROSMEDIA za poskytnutie recenzného výtlačku. Pokiaľ ste čítali predchádzajúce časti a mali by ste záujem aj o tretiu, nájdete ju TU. Pokiaľ ste o tejto sérii ešte nepočuli, možno by ste jej mohli dať šancu, pretože je to niečo iné a originálne. 

2 comments :

  1. Ako draki vyzerá netuší absolútne nikto 8D Niekto by to mohol nakresliť radšej, najlepšie autorka 8D
    Skvelá séria, obálky prenádherné, nápad drakov super, všetky časti sa mi veľmi páčili 8)

    ReplyDelete
  2. Ja som nemohla dať 4 hviezdičky, pre mňa tam bolo príliš veľa nezodpovedaných otázok a autorka sa ich nie veľmi dobre snažila zakryť neustálou akciou - ktorá bola vlastne len naháňačka. Okrem toho mi bolo dosť čudné, ako niektoré veci Jacinda pochopila hneď a iné, očividné, jej zase nedošli.

    ReplyDelete