15 Apr 2011

My favourite books

Zdravím!
Ako sa máte? Pred nami je tak dlho očakávaný víkend, aj keď v mojom prípade to bude víkend plný učenia. Dúfam, že vy ho strávite lepšie.
Čo takto v pohodlnom kresle s dobrou knihou v ruke. Už dlho som tak netrávila čas a veľmi mi to chýba. Priznám sa, odkedy som dostala internet( nie je to zas až tak dlho, možno nanajvýš rok) tak trochu som zanevrela na ostatné knihy. Možno je to aj tým, že som začala písať vlastné príbehy, ktoré majú všetko čo od správnej knihy očakávam.
Už od malička som rada čítavala knihy. Nie ako môj brat, dieťa modernej doby, ktorý je buď za počítačom, alebo vonku vystrája kadejaké kúsky. Ja som knihy zbožňovala a stále ich mám rada. Práve preto, by som vám chcela dať možno nejaké typy na veľmi dobré knihy, ktoré som zhltla na jeden dych.

Kristin Cashore Trilogy:


Ku Kristine Cashore som sa dostala úplnou náhodou. Práve som bola v kníhkupectve( milujem tú vôňu nových kníh, ktorý sa len zriedka kto dotkol) v mojej obľúbenej sekcii Fantasy/Sci-fi a narazila som tam na veľmi zaujímavú obálku. Mala som taký dojem, že už som predtým o tej knihe čítala, no nejak zvlášť ma nezaujala. Keď som však do nej nahliadla a začítala sa, povedala som si "tú jednoducho musím mať vo svojej knižnici". A aj ju tam mám, dostala som ju na Vianoce :)

Graceling(Výnimočná)
Hlavnou hrdinkou prvej časti je Katsa, ktorá je Výnimočná. Len málo ľudí v krajine Siedmich kráľovstiev sa narodia s nejakým darom a títo majú vždy dvojfarebné oči. Katsa žije na dvore svojho strýka, ktorý ju vďaka jej daru využíva ako svoju tajnú zbraň, vždy keď mu niekto nezaplatí alebo sa inak prehreší voči jeho osobe. Katse však toto povolanie nie je práve po vôli, preto so svojimi priateľmi založila isté spoločenstvo, ktoré pomáha ľuďom v núdzi.
Keď však zachráni istého starca a ukryje ho na hrade svojho strýka, objaví sa tu tajomný princ, ktorý po ňom taktiež pátra. Vysvitne, že je taktiež obdarený ako Katsa a pri jednom súboji zistí, že to je jediný protivník, ktorý sa vyrovná jej sile.
Keď sa vzoprie svojmu strýkovi a viac nechce vykonávať tresty, utečú s princom Po preč, aby vyriešili záhadu s uneseným starcom. Počas cesty zistia, kto za tým všetkým stojí, ale uniknúť mu nebude ľahké, pretože aj on je obdarovaný tým najnebezpečnejším darom, aký by ste si mohli predstaviť.

Prečo si ju prečítať?

  • romantická zápletka dvoch dospelých ľudí, ktorí sa dlho hľadali.
  • hrdinka nie je žiadna naivná dievčina, ale nezávislá žena, ktorá sa na nikoho nespolieha, len na svoju silu a inštinkty. Čo sa mi na nej páči najviac sú dobre prepracované vlastnosti
  • Po je úžasný knižný hrdina, ktorého si rovnako ako ja aj vy zamilujete (aspoň dúfam). Je vtipný, silný, múdry bojovník s veľkým hradom a úžasným srdcom. 
  • Napätie na každom kroku, predovšetkým sa môžete tešiť na scény ako Katsa bojuje s leopardom, ako sa snaží prejsť cez skoro zamrznutú časť hôr, kde ešte nikto neprešiel.
Fire(Vatra)
Fire  to v živote rozhodne nemala ľahké. Jej otec Cansrel zomrel pred niekoľkými rokmi a matku nikdy nepoznala. Žije na panstve spolu s milujúcim nevlastným otcom lordom Brockerom a jeho synom, jej najlepším priateľom Archerom. To by ešte nebolo také zlé. Čo je však horšie, Fire je príšera. Nie však taká príšera, akú si pravdepodobne predstavujete. Jej pôvod z nej vytvoril najkrajšiu ľudskú bytosť v celej krajine, s vlasmi ohnivej farby a tvárou tak dokonalou, že mužov privádza do šialenstva a ženy do záchvatu žiarlivosti. Muži ju alebo milujú, alebo nenávidia za to, že ju nevedia prestať milovať. Okrem nadľudskej krásy, príšery majú ešte schopnosť manipulovať mysľou ľudí a prinútiť ich k čomukoľvek. Keď bol ešte jej otec ( tiež príšera) nažive, učil ju využívať túto schopnosť na dosiahnutie nevídanej moci. On sám sa prebojoval až na kráľovský dvor, kde ľahko zmanipuloval myseľ vtedajšieho kráľa a ten sa stal len akousi bábkou v jeho rukách. Všetci skákali ako on pískal, okrem mladého princa Brigana, ktorého nepreniknuteľná bariéra v hlave bola pre Cansrela tou najväčšou prekážkou a výzvou zároveň. Rozhodol sa Brigana zabiť, no v jeho pláne mu zabránila jeho vlastná samovražda...
O pár rokov neskôr sa Fire pri návšteve kráľovnej Roen v jej vidieckom sídle stretáva s jej synmi, kráľom Nashom a princom Briganom. Zatiaľ čo Nash sa do Fire zamiluje na prvý pohľad a stane sa z neho patetický úbožiak so zlomeným srdcom, Brigan so svojou uzatvorenou a prísne stráženou mysľou dokáže vo Fire rozoznať potenciálnu hrozbu a navyše si na nej vybíja nenávisť ku Cansrelovi, ktorý mal podľa neho nepriamo na svedomí smrť jeho otca. Fire je Briganom ohromená aj napriek jeho očividnej nenávisti. Akoby nie, keď mladému princovi leží pri nohách niekoľko tisícová armáda pripravená položiť za neho život? Akoby nie, keď môže doslova vidieť silu jeho mysle? Akoby nie, keď Brigan v tých najneočakávanejších chvíľach dokazuje, aké má aj napriek všetkému dobré srdce?...
Keď je Fire povolaná do kráľovského mesta, aby pomohla kráľovi odhaliť sprisahanie a pripravovanú vojnu, Brigan je ako veliteľ vojska nútený sprevádzať ju a ochraňovať na tejto ceste. Dokáže Fire Brigana presvedčiť, že ona nie je Cansrel? Čo je však dôležitejšie, dokážu spoločnými silami pomôcť kráľovi udržať si trón v krvavej bitke o moc?
A navyše tu ešte máme zvláštneho chlapca s dvojfarebnými očami. Aká je jeho úloha v celom príbehu
?


Keďže som Fire ešte nečítala, recenziu mám z jednej stránky, nechcem si za to pripísať zásluhy, preto pridávam aj link recenzia na fire. Plánujem si ju však čo najskôr kúpiť.
Ak by ste chceli navštíviť blog Kristin Cashore.

Iné knihy, ktoré zaujali moju pozornosť:

  • Zemeplocha Terryho Pratchetta
  • Eragon( aj keď som ešte len na začiatku, zaujalo ma to)
  • Harry Potter( a koho nie? )
  • The Twilight Sága( áno prečítala som ju a nehanbím sa za to, knižný Edward ma jednoducho dostal)
  • Bram Stoker- Dracula
  • Elizabeth Kostovova - Zlodeji labutí( síce nie fantasy, ale príbeh zasadený v prítomnosti prelínajúci sa s minulosťou impresionistov ma naozaj dostala)
  • Elizabeth Kostovova - Historička (príbeh, v ktorom hrá hlavnú úlohu Dracula)
  • Jozef Nižňanský - Bátoryčka ( jednoducho túto postavu milujem)
Dúfam, že sa vám môj výber páčil a možno som vás aj v niečom inšpirovala. 

1 comment :

  1. inak eragon je fajn, ale skus druhy diel Eldest, je ovela lepsi , zial ostatne som necitala ani ja ...

    ReplyDelete