19 Sept 2017

10 kickass ženských knižných postáv

Vitajte späť pri ďalšom článku. S tým návratom som to myslela vážne a naozaj sa budem snažiť pridávať viac obsahu. Dnes to bude zoznam hrdiniek, ktoré nemajú problém nakopať zloduchom zadky a ktoré sa vedia za seba postaviť, jednoducho hrdiniek, ktoré by som chcela mať za priateľky, alebo teda by som aspoň  chcela mať na svojej strane. Navyše, existuje niečo lepšie ako zoznam? Nemyslím si. Ja si píšem zoznamy pomaly na všetko hlavne preto, že a) inak by som to zabudla b) viem presne, čo mám urobiť a c) mám tak veci pod kontrolou. 

Vrhnime sa ale na tie úžasné hrdinky, ktoré dodali príbehom šmrnc a ktoré nám ukazujú, že aj žena môže byť badass a že vie byť silná.

Myslím, že Ceaene čestne patrí prvé miesto, pretože dokáže nakopať zadok pomaly každému, kto jej skríži cestu a ani si pri tom nezlomí necht. Bože, viete, čo by sa stalo, keby si ho zlomila? Celé peklo by sa triaslo. Ceaena je podľa mňa silná ženská postava, aj keď má svoje muchy a niekedy dokáže byť... povrchná? 
Ja osobne ju zatiaľ ako postavu mám rada, aj keď nemôžem povedať, že je moja úplne najobľúbenejšia, pretože nie vždy súhlasím s jej rozhodnutiami, no osobne si myslím, že je lepšie, keď autorka do istej miery ukáže aj chyby postavy. 
Keď už sa držíme v téme kníh od Sarah J. Maas, musela som spomenúť aj Feyre, lebo ak ste čítali všetky tri časti série, viete, akou premenou Feyre prešla. Už na začiatku bola silnou postavou, pretože ju k tomu donútili okolnosti, v ktorej sa ocitla jej rodina, ale to, ako sa jej postava vyvíjala v jednotlivých dieloch som úplne zbožňovala. A nie je to ani tak fyzická sila ako je to pri Celaene, aj keď Feyre ňou oplýva tiež, ale je to skôr tá psychická sila, ktorá ma na Feyre tak fascinuje a ktorá ju pre mňa robí úžasnou postavou. 
Hneď za ňou nasleduje aj jej sestra, pretože... znova, Nesta v sebe ukrýva veľa bolesti a hnevu a pre mňa to bola jedna z postáv, s ktorou som sa mohla zžiť a vedela som ju pochopiť a jednoducho je fascinujúca. To, ako sa stará o sestru, ako sa snaží byť tvrdá, ale zároveň je aj ľahko zraniteľná... Ja proste Nestu milujem a myslím, že je z tejto série mojou najobľúbenejšou postavou. 
Pred niekoľkými dňami som dočítala Winter, takže ja viac než samozrejmé, že sem pridám aj Cinder, pretože... och, kde mám vôbec začať. Cinder som si zamilovala už od začiatku, pretože mala podrezaný jazyk a.... neviem, bola jednoducho sympatická. Nielenže je fyzicky silná a dokáže sa pobiť, ale ona je aj inteligentná a hlavne láskavá a myslí na dobro ostatných ľudí a to, čo si musela vytrpieť na konci Winter... a, samozrejme, aj ja... not cool! 

Sem by mali patriť asi všetky tieňolovkyne, lebo tie baby sú neskutočne badass. Dáva to logiku, keďže sú nútené bojovať s démonmi a ja neviem ešte s akou háveďou. Navyše Emma to má o trochu ťažšie ako iné tieňolovkyne, lebo nemá rodičov a ešte pomáha aj Julianovi starať sa o súrodencov. No všestranná žena, čo vám poviem. Ešte aby sa aj variť naučila. 
Ok, Hermiona mala byť prvá na mojom liste, lebo kto je viac badass, ako dievča, ktoré udrelo Draca Malfoya do nosa?! 
A znova by som mohla vymenovať niekoľko ďalších ženských postáv z Harryho Pottera, ktoré sú neskutočne silné a úžasné, ale Hermiona je pre mňa niečím špeciálna, pretože to bola pre mňa prvá ženská postava, ktorá zbožňovala knihy a štúdium a jej sila spočívala v inteligencii a v znalostiach, ktoré vďaka tomu získala, čo sa len tak v knihách nevidí.... teda teraz už možno viac, ale vtedy veľmi nie. 

Kto nečítal Illuminae, okamžite to bežte napraviť! Kady je úžasná hrdinka, ktorá je schopná v tom, čo je väčšinou označované ako "mužský odbor" a to v počítačoch. Neskutočná programátorka je, úžasná hackerka a navyše je odvážna. Ja som ju jednoducho zbožňovala. Navyše úplne žeriem jej sarkazmus a jej správy s Ezrom. Rozhodne je to silná hrdinka. Nenechá, aby sa za ňu premýšľali vyššie inštitúcie a riadi sa len a len svojím inštinktom. 
Delilah "Lila" Bardová je z knihy Temnejší tvář magie od V.E.Schwab, ktorú by ste tiež všetci mali prečítať, lebo to bola genialita v čistej forme. Lila má guráž. Je trochu neotesaná, s podrezaným jazykom a vie kradnúť ako najlepší vreckách na uliciach, no jej sila podľa mňa spočíva v niečom inom... v snoch. Lila je jednoducho odhodlaná dosiahnuť svoj sen, je odhodlaná sa dostať na dobrodružstvo a odmieta život, ktorý žije, lebo verí, že na ňu čaká niečo oveľa lepšie. Práve to na nej zbožňujem. A navyše je úplne pecková sassy postava. 

Amani je z knihy Poušť v plamenech alebo v angličtine Rebel of the Sands a presne ako naznačuje názov, je to rebelka, ktorá sa nebojí ísť do krčmy, dostať sa tam do potýčky s mužmi a ujsť, nebojí sa narábať so zbraňou a tiež dokáže kadečo ukradnúť. Mnohokrát sa dostane do akčných scén, kde Amani nebude stáť na boku a čakať, kedy tie bitky za ňu niekto vyhrá. 

V neposlednom rade tu máme Meiru zo série Snow Like Ashes, ktorá zapadá trochu do kolonky "postavy, ktoré sú podobné Celaene Sardothien". Je to postava, ktorá sa rozhodne vie byť a v krásnych šatách sa necíti ako doma... navyše jej zbraň je také to ostré koleso, ktoré používala aj Xena bojovnica, čo je podľa mňa úplne super, lebo všetci používajú také mainstream veci ako meč alebo pištoľ, ale toto je niečo iné. 

Tak, to bol môj zoznam 10 knižných ženských postáv, ktoré sú podľa mňa silné, aj keď každá v inom zmysle. Nie všetky sú dokonalé, to nie sú ani ľudia, ale to ich robí aspoň trochu realistickejšími. 

Chýba vám niekto v zozname? Koho by ste tam ešte zaradili?



6 comments :

  1. Ako ja veľmi milujem badass hrdinky! ♥ Pre mňa je jasnou favoritkou Hermiona, pretože (udrela Draca do nosa) celému svetu ukázala, že tá pravá krása ženy sa skrýva v jej inteligencii a odvahe. Je to tá najsilnejšia hrdinka všetkých čias. Samozrejme nemôže chýbať Celaena a Emma, obe veľmi silné, milujúce a neskutočne kickass hrdinky. :) Ja by som do svojho zoznamu zaradila Rose Hathaway z Upírskej akadémie, Elizabeth Bennet z Pýchy a predsudku, Elizabeth Schuyler z knihy Alex&Eliza a možno by som uvažovala aj o Katniss Everdeen z Hier o život :) ♥ Vystihla si to úžasne. Ani jedna z nich nie je dokonalá, no práve ich nedostatky ich robia takými silnými a výnimočnými. ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bože, ako som len mohla zabudnúť na Katniss a Elizabeth Bennet! :O Rozhodne patria na zoznam a určite aj Rose, Alex & Eliza som síce ešte nečítala, ale dobre vedieť, že je tam potenciálna silná hrdinka. :) Som veľmi rada, že sa zoznam páčil a áno, práve to ich robí výnimočnými. :)

      Delete
  2. Ešte mi tu chýba tak ďalších 50 hrdiniek, ktoré spadajú do kolónky "postavy, ktoré sú podobne Celaene Sardothien". :D
    Aj keď ja by som ich pomenovala, že sú to postavy ako Mercy Thompson a Kate Daniels. ♥
    Ale inak veľmi vydarený zoznam, som naozaj rada, že si tu zaradila aj Kady, Amani a Nestu. Všetky sú jedinečné a drsné iným spôsobom. Aj keď z tejto trojice vedie Amani, hlavne po tom, ako som prečítala druhú diel série. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D :D To by bol zoznam na samotný článok. V tom budeš mať ale zrejme pravdu, pretože tie prišli skôr na scénu ako Celaena.
      Do toho druhého dielu sa chcem dlho pustiť, hlavne preto, že Amani bola taká super hrdinka a rozhodne som chcela zahrnúť aj Kady a Nestu a nie len tie "mainstream" hrdinky, nech si aj ony užijú trochu svetla, rozhodne si ho zaslúžia. :D

      Delete
  3. Moc povedený článek :) Mám ráda kick-ass hrdinky :) Feyre, Celaena a Amání jsou opravdu skvělé kick-ass hrdinky :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem, som veľmi rada, že sa článok páčil. A ony rozhodne sú úžasné. :)

      Delete