13 Jul 2017

50 vecí, ktoré mi napadli pri čítaní Krverůže

Autorka: A.G.Howard | Na čo sa môžete tešiť: záhady, sexy tajomný huslista, tajomná atmosféra | Goodreads: 3,38 | České vydanie: Cooboo, 7.9.2017

Myslím, že niektorým z vás budú názvy kníh Šepotání, Divotání či dokonca Splintered niečo hovoriť. Ak nie, musíte to napraviť, sú to geniálne knihy. Ja som si Anitu zamilovala ako autorku hneď po prvej knihe, Šepotání, ktorú som od nej čítala. Odvtedy od nej čítam všetko. Roseblood alebo Krverůž ako znie jej český preklad nebola výnimkou. Navyše, Anita bude na Humbook festivale, čo je pomaly môj splnený sen a neviem sa dočkať, kedy ju stretnem! Pokiaľ ste nezachytili, čo je Humbook festival, informácie nájdete na facebookovej udalosti TU

Späť ale k príbehu. Hlavnou hrdinkou je Rune, ktorá má úžasný hlas, ale aj keď sa to môže zdať ako úžasný talent, má to svoje muchy. Príbeh sa začína jej príchodom do Francúzska, kde nastupuje na akadémiu Krverůž. Tá je ale dosť strašidelná a tajomná a dokonca sa povráva, že v ňom vznikla legenda o Fantómovi opery. V tom ju trochu utvrdí aj tajomný huslista, ktorého tam stretne. 

1. Aaaaa nová kniha od A.G.Howard. Gimme, gimme! 
2. Preboha tá obálka je úžasná 
3. A tie červené tŕne na stránkach
4. Ono to má na začiatku kapitol citácie z Fantóma?! 
5. Ehm, cestovať cez pol sveta na tajomnú školu, kde vznikla legenda o Fantómovi? Nie, vďaka, idem domov.
6. Anita teda vie, ako vytvoriť "harmonickú" rodinu
7. Creepy chalan pred vchodom do creepy školy, ktorý drží v ruke ruže... Ja už by som teda bola v lietadle nazad... Francúzsko, nefrancúzsko. 
8. Ach kiežby som aj ja mala magický hlas... aj keď neviem či by som ho chcela za takú cenu
9. Aj ja chcem, aby ma pekní chalani niesli do izby.
10. Povery, kosti v rieke... vysvetlí mi niekto prečo tam ešte stále sme?
11. Poľná myš, ktorá kváka?!
12. Oooooh zmena v rozprávačovi... žeby to bol ten tajomný chalan, ktorý bol pred školou?
13. A tiež hudobník... prečo tam je každý taký talentovaný? Aj ja chcem byť.
14. Fantóm?
15. Nie je to retelling, opakujem, nie je to retelling. 
16. Príbeh fantóma totiž pokračuje
17. Čo je ešte viac cool, lebo vieme, čo od príbehu očakávať. (a nie, toto nie je spoiler, Anita o tom hovorila aj v interview)
18. Takže meno toho tajomného chalana je Trn. Už teraz ho zbožňujem. Ja viem, trochu predčasne. 
19. Keby som ja videla postavy v zrkadlách, asi by som zdrhla. 
20. Bože, prečo som ešte len na začiatku a už mám toľko teórií, kto vlastne Trn je?
21. Ach, keby len Rune vedela, kto je skutočne maestro.
22. Bouchard je Snapom tohto príbehu
23. Beriem späť. Je desivejšia ako Snape. Však má pracovňu plnú mŕtvych zvieratiek. Inak chúďatká zvieratká. 
24. Hey I just met you and this is crazy but here's my energy, so suck it maybe.
25. Som zvedavá, čo má ten Thorn za lubom, ale úplne milujem jeho kapitoly.
26. Chudák Trn
27. Bože, toto je desivejšie ako Šepotání, ale úplne zbožňujem tie detaily. Anita vie, ako písať desivé príbehy. 
28. Aaaaaa stretli sa. <3
29. Trn je taký môj marshmallow, neskutočne zlatý je, len by som ho objala a nepustila.
30. Nemám rada Erika, má nekalé plány a nepáči sa mi to. Navyše je desivý.
31. Niekto by tu potreboval kazajku a trochu dobrej terapie. 
32. Trn okamžite s tým prestaň! Neviem ti odolať! 
33. Asi budem plakať.
34. Ha, spomína českú operu Rusalka, to je aké super.
35. Rune a Trn sú takí chutní. Ja z nich normálne nemôžem. 
36. Jasné, bežne idem čakať niekde v noci na nejaké čierne auto, lebo mi to povedal duch opery.
37. Úplne že friendship goals. Strašne mám rada tú partiu, ktorú tam Anita vytvorila. 
38. WTFH?!?!?!?!
39. Nieeeeee, bože prečo? To bude veci len komplikovať!!! Prečo, Rune? A ešte aj pred Trnom. Ugh. 
40. Konečne vieme čím sú Erik a Trn a je to... Netradičné ale úplne mega. Toto som rozhodne nečakala, ale rozhodne je to celkom známe aj v reále, aspoň v metaforickej rovine. 
41. Konečne všetko dáva zmysel.
42. Trn je neskutočne sexy s tou maskou. 
43. Rovnako ako Morpheus, aj Trn je temný, tajomný, nebezpečný a sexy.
44. Moja najobľúbenejšia Trnova scéna obsahuje jednu vetu, lebo ju povie hlbokým zachrípnutým hlasom. 
45. Ako vyriešim komplikácie v skupine priateľov? Donútim ich nenávidieť ma. 
46. Počkať čo? Toto som nečakala. Ako to, že som to nečakala?
47. Konečne sú sami!!!!!!!
48. Umieram. Mám novú obľúbenú scénu medzi Rune a Trnom. So hot. 
49. Erik už, prosím ťa, prestaň. Vyhľadaj pomoc.  
50. Nieeeeee!!!! Povedzte mi, že to nie je pravda. Potrebujem chvíľu na vyrevanie si srdca. Toto fakt nezvládnem. 

Ja som si Krverůž veľmi užila. Možno je to tým, že od Anity zbožňujem každú jednu knihu, možno tým, že ona vie, ako vytvoriť tajomnú atmosféru a ako urobiť príbeh unikátnym. Ak sa vám páčilo Šepotání, tak toto môže byť pre vás. Ak vás ale jej predchádzajúce knihy nenadchli, ale chcete skúsiť túto, možno nemajte vysoké očakávania. Myslím, že Anitine knihy sú dosť špecifické a človek musí mať rád jej štýl. Inak si ale myslím, že je to super spojenie gotického románu s magickým realizmom a fantasy. Navyše, Trn je dokonalý. Určite odporúčam. 

4 comments :

  1. vo všetkom s tebou súhlasím :) ja sa chystám na počúvanie audioknihy ked skončím s frost like night :) tá kniha je jednoducho dokonalá fakt neviem čo zlé by som na to povedala a ten záver mi vyrval srdce pošliapali mi požuvali a potom vrátili :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten záver bol absolútne bezcitný a zničujúci :(

      Delete
  2. Skvelý nápad, ako ozvláštniť recenziu! :) Šepotání absolútne zbožňujem a veľmi sa teším keď sa pustím aj do tohto, akurát si chcem pred tým prečítať orignálneho Fantóma. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :) Dúfam, že sa ti bude páčiť a originál Fantóma si predtým určite prečítaj, aby si náhodou nebola vyspoilerovaná :)

      Delete