20 Feb 2017

Kráľovský záver série? | Koruna a Šťastně až navěky

 
Autorka: Kiera Cassová | Žáner: dystópia | Na čo sa môžete tešiť: romantika, vtipné scény | Goodreads: 3,81 | Slovenské vydanie: Cooboo, 2017

Koruna je posledná časť v sérii Selekcia. Niektorí sa prežehnávajú, že tá hrôza už skončila a modlia sa, aby sa taká katastrofa už nikdy nezopakovala. Iní si idú zase oči vyplakať nad tým, že ich obľúbená séria končí a nevedia, ako budú pokračovať vo svojom živote. Ja som niekde v strede. Pre tých z vás, ktorí nevedia, o čo v Korune ide, Eadlyn je v strede svojej Selekcie, nevie sa rozhodnúť a popritom sa musí ešte postarať o to, aby ju krajina mala rada. Áno, to je v skratke zhrnutie príbehu. 
P.S. Recenzia môže obsahovať spoilery na Následníčku a prvé tri časti Selekcie. 

Ja som zbožňovala pôvodnú sériu Selekciu. America a Maxon boli neskutoční a ich dcéra mi až tak nesadla, ale dobre strávila som ju a po čase som si na ňu zvykla. V Korune to už nebolo také jednoduché. Hlavný problém bol v tom, že celý dej strašne letel... ale že strašne. Mám pocit, že to autorka písala na kolene na zastávke a za rohom videla prichádzať autobus a povedala si: „Sakra, musím to rýchlo dokončiť!“ a načarbala zvyšok scén. Tempo striedania scén je doslova vražedné. Raz je Eadlyn na zasadnutí a skôr, než sa spamätáte, kto všetko tam je, už letíte kdesi inde. Rozhovory medzi postavami sú krátke a úsečné a ja som naozaj mala pocit, akoby som pozerala video so zvýšenou rýchlosťou prehrávania a nestíhala behať očami z jednej strany na druhú. (čo nie je práve najpríjemnejšie)

Čo sa zdalo ešte viac pritiahnuté za vlasy, bolo to, že Maxon nechal úplne všetko tak, lebo America bola v nemocnici. Akože, chápem, že ju miluje viac než hocičo iné na svete a že bez nej by zrejme umrel žiaľom a to je všetko milé, ale aby nechal všetky svoje kráľovské povinnosti na svojej malej dcére a on tam ležal vedľa svojej manželky, ktorá, podotýkam, bola v kóme, takže o ňom ani nevedela... to je dosť pritiahnuté za vlasy. Kto je to a čo ste urobili so skutočným Maxonom? 

Eadlyn vie byť melodramatická... a to dosť veľmi. Miestami som normálne gúľala očami. Nehovorím, že doteraz tie knihy neboli melodramatické, ale toto bol úplne iný level. Keď už toho bolo dosť aj na mňa, tak je čo povedať. 

Základom celej knihy je to, koho si princezná vyberie. Ja som mala svojho favorita (meno vám nepoviem, pretože vám nechcem prezradiť, koho si nevyberie), ale nevybrala si ho, z čoho som bola pekne sklamaná. Nakoniec si vybrala úplne niekoho iného a ja som jej to jednoducho nezožrala. Celé dve knihy s tým chalanov pomaly nebola ani v styku, vymenili si pár momentov a teraz mi chce nahovoriť, že je do neho neskutočne zbláznená? Veď si stále vykajú! Nie, jednoducho nie. Neverila som ich láske, ich útrapy pre mňa nerobili nič, necítila som absolútne nič len mierne sklamanie. A nehnevalo ma ani tak to, že to nebol môj favorit, ale fakt to bol ten najviac random chalan, ktorého si mohla vybrať. A rozhodne to nemalo ani trochu blízko k vzťahu, aký mala America s Maxonom, nech to Eadlyn prirovnávala koľko chcela. 

Viete, čo je ale najhoršie? Ja som si to aj napriek tomu užila. Bolo to rýchle a príjemné čítanie a zrejme som bola ovplyvnená aj tým, že to bola moja obľúbená séria a je pravda, že tam bolo niekoľko pekných momentov, ktoré ma rozosmiali a dozvedeli sme sa aj nejaké tie pikošky od Maxona. 

Čo sa týka noviel, stále neviem, ako sa cítim, keď vidím, že k sérii autorka vydala aj novely. Toto vydanie je šikovné, pretože máte všetky novely pekne spolu a nemusíte zbytočne kupovať neviem koľko tenkých knižiek, ktoré vám aj tak veľa nedajú. Ja som ich čítala hneď po Korune a musím povedať, že som bola veľmi rada, lebo som sa vrátila do priestoru prvej Selekcie, keď ešte Maxon a America boli mladí a úplne som to zbožňovala. Navyše, som veľmi rada, že hneď prvá poviedka je z pohľadu Maxonovej matky, pretože dáva náhľad do jej vzťahu s Clarksonom, čo bolo veľmi dobré. 

Celkovo sú to milé príbehy, ktoré zvýrazňujú isté časti prvej knihy z rôznych uhlov postáv. Máte možnosť sa dostať do Maxonovej hlavy, čo bolo tiež veľmi zaujímavé, hlavne keď sa prvýkrát stretli s Americou alebo sa dostanete do hlavy Aspena a uvidíte, ako vnímal Americu. Myslím, že to boli šikovné doplnky uceleného príbehu.

Navyše, zaujímavým faktom je, že na začiatku každej knihy máte predhovor autorky, ktorá vás oboznámi s tým, prečo sa rozhodla napísať každú novelu, čo je super, lebo vidíte jej uhol pohľadu a jej vzťah k postavám a je to taká informácia zo zákulisia. 
*Za oba výtlačky by som chcela poďakovať vydavateľstvu Albatrosmedia. Ak by ste mali záujem o Korunu, nájdete ju TU. Poviedky nájdete TU.*

Čítali ste túto sériu? Ako sa vám páčila alebo nepáčila? Aký máte názor na novely k sériám? 

No comments :

Post a Comment