19 Dec 2015

Listy pod vianočný stromček

Určite poznáte ten pocit, keď je týždeň pred Vianocami a vy ešte nemáte nakúpené darčeky, v tom horšom prípade ani neviete, čo dotyčnému kúpiť. Nebojte sa, mám pre vás riešenie, ktoré je lacné a ešte aj zo srdca a pokiaľ sa vyžívate v kreatívnych veciach, tak toto bude ako stvorené pre vás. 


OTVOR KEĎ LISTY/ OPEN WHEN LETTERS

Možno ste už o nich počuli, možno nie. Ja som našla tento nápad na internete ešte v lete a ihneď som vedela, že je to perfektný darček pre moju kamarátku, ktorá sa tento rok odsťahovala do Čiech, vďaka čomu sme spolu oveľa menej. Keď si do toho vezmete ešte prácu a školu... nevidíme sa pomaly ani na nete, a tak som myslela, že tieto listy by boli perfektným riešením, keď nebudem môcť odpísať a ona bude potrebovať podporu. Zároveň je to však niekoľko malých darčekov v jednom a postupne si všetky otvorí, no bude to mať aj ako pamiatku.

O čom ale celý tento nápad je? 

Je to veľmi jednoduché. Spíšete si niekoľko situácií, v ktorých by sa váš kamarát/kamarátka/priateľ/priateľka mohla ocitnúť a napíšete jej list, ktorý si on/ona prečíta, keď sa v tej situácii ocitne. Najväčšie problémy ani neboli s písaním listov, ale skôr s vymýšľaním situácií. Dovoľte mi teda ponúknuť vám niekoľko nápadov, od ktorých by ste sa mohli odraziť.

Otvor keď...
  • budeš mať zlú náladu (list na zdvihnutie nálady, nejaké spoločné fotky, zábavné výroky)
  • budeš potrebovať povzbudiť (list, kde zhrniem, čo všetko dokázala a aká je skvelá)
  • budeš mať chuť na čaj (rozmýšľam nad sypaným čajom, ktorý dám do vlastnoručne vyrobeného vrecka)
  • budeš mať chuť na dobrú knihu (list s odporúčaniami, kartu s audio knihami)
  • budeš mať chuť na niečo sladké (recepty + možno zabalený koláčik, niečo ako cookies)
  • si budeš chcieť zaspomínať (list, kde zhrniem naše výroky zo školy, nejaké kresby, ktoré mám po zošitoch, fotky)
Využite všetko, čo o danej osobe viete. Ak píšete priateľovi alebo priateľke, môžete zahrnúť list Otvor, keď ti budem najviac chýbať. 
Samozrejme, nemusí to byť len listy, ktorý do obálky dáte. Ja som sa rozhodla, že list tam bude zakaždým, no budem sa snažiť do každej obálky vložiť ešte niečo malé napríklad pri list Otvor, keď budeš mať chuť na knihu chcem kamarátke priložiť ručne vyrobenú záložku a možno pamäťovú kartu s audio knihou, keďže nemá veľmi čas na čítanie a takto by mohla počúvať aspoň pri varení či upratovaní. Pri liste Otvor, keď budeš mať chuť na sladké, jej chcem k listu priložiť moje obľúbené recepty, pretože aj ona veľmi rada pečie a takto bude mať nové inšpirácie.

Najlepšie na tom je, že je to darček, pri ktorom sa nemôžete pomýliť. Ja som bola doslova nadšená z obálok, ktoré som našla v predajni Ševt, pretože nikde inde som nenašla farebné obálky, ktoré by zároveň boli dostatočne tvrdé a odolné. K tomu som si kúpila čiernu a zlatú centrofixu a vyhrala som sa s nápismi, ktoré podľa mňa vyzerajú zaujímavo a celkom som spokojná s tým, ako dopadli. Stále však rozmýšľam ako by som ich mohla ešte vylepšiť alebo ozdobiť, no obálky sú mierne povoskované, takže to nie je najjednoduchšia úloha. Ešte mi síce chýbajú niektoré listy a hlavne recepty, na ktoré si chcem vytlačiť pekné kartičky, no už teraz som rada, že som sa do toho dala.

Keďže ju mám veľmi rada, povedala som si, že z toho urobím taký košík, kde budú listy a nejaké DIY darčeky, ktoré budú patriť k niektorým listom. Napríklad na Silvestra jej chcem k listu pribaliť aj Memory Jar, ktorá je teraz na tumblr či pintereste dosť obľúbená a celkom sa mi páči ten nápad a myslím, že sa bude aj jej. Keďže sa tento rok presťahovala, povedala som si, že jej zarámujem inšpiračné výroky, aby si mohla skrášliť bytík a tiež ich pripojím k listu. Takto sa bude môcť na darčeky tešiť aj po Vianociach. 

Budem rada, ak mi dáte do komentárov vedieť, čo si o tomto nápade myslíte a či sa o niečo také pokúsite aj vy. :) 


10 comments :

  1. Ja som našla super obálky v Panta Rhei, len boli dosť drahé :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tieto v Ševte a zobrala som k tomu to zlaté pero a mala som vďaka ISIC-u 2 eurá zľavu, takže boli celkom lacné a sú perfektné, presne také som chcela :D Som zvedavá, čo na to povie, keď ich dostane :D

      Delete
  2. Óó, to je mega super nápad. Ja som fakt nebola kreatívny človek, všetci čo ma dobre poznajú vedia, že mi to akosi nejde, ale tento rok sa tie darčeky snažím vymýšľať , kupovať a baliť dopredu, takže trošku som sa s tým už pohla a toto vyzerá naozaj super. Niečo podobné mi raz k narodeninám venovala kamarátka, boli to cukríky, a na každom z nich bol motúzom pripevnený nejaký citát či povzbudenie... :) Fakt si mi vnukla skvelý nápad, hoci ja som sa tento rok vrhla skôr na pohľadnice, ale toto je o dosť kreatívnejšie :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som rada, že ťa nápad inšpiroval :) A tie cukríky s citátmi a povzbudeniami tiež nevyzerá zle, možno sa aj ja inšpirujem :)

      Delete
  3. Jeej, to je fakt zlatý darček! :3 Keďže na Vianoce som už darčeky všetkých zohnala, určite to využijem na niekoho narodeniny lebo to vyzerá skvelo a určite to veľmi poteší! ^^

    ReplyDelete
  4. Toto je úplne úžasný nápad a verím, že sa mi niekedy bude hodiť. Kamarátka musela byť nadšená.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bola a dúfam, že jej nadšenie z listov je skutočné, ale myslím, že ona by mi neklamala, na to je až príliš úprimná :D

      Delete
  5. úplne bohovský nápad :) určite to s niekým skúsim, je to veľmi milé :)

    ReplyDelete
  6. To je úplně dokonalý:) Musím to někdy využít, samotnou by mě to hrozně potěšilo :)

    ReplyDelete