29 Apr 2015

3 knižné tipy | #apríl


Vítam vás pri aprílových knižných typoch, kde vám prezentujem tri knihy za mesiac apríl, ktoré ma najviac oslovili. Mimochodom, apríl? Ani neviem, kde tie mesiace ubehli. Ešte včera boli Vianoce. Ale bez ďalších rečí poďme na tie knihy.

1. I HATE MYSELFIE


In I Hate Myselfie, Shane steps away from his larger-than-life Internet persona and takes us deep into the experiences of an eccentric and introverted kid, who by observing the strange world around him developed a talent that would inspire millions of fans. Intelligent, hilarious, heartbreaking, and raw, I Hate Myselfie is a collection of eighteen personal essays about how messy life can get when you’re growing up and how rewarding it can feel when the clean-up is (pretty much) done.
Prečo som si ju vybrala? 

Shanea pozerám na youtube už asi... 2 alebo 3 roky. Jeho humor som si okamžite zamilovala a keď som videla, že vydal knihu, kde hovorí o svojom živote, vedela som, že ju chcem prečítať. A urobila som dobre, pretože som mala možnosť nahliadnuť do jeho súkromia, vidieť jeho skutočnú tvár, ktorú nedáva na internet často a mala som dojem, že sa so mnou podelil o tajomstvo, ktoré iným sledovateľom nepovedal. Čo je trochu divné, lebo mnohí z nich ju čítali tiež. Ide však o to, že som sa v mnohých pasážach našla, mnohé z nich ma povzbudili a iné zase rozosmiali tak veľa, že som sa bála, že na mňa spolubývajúca vytiahne kazajku. Každopádne na čítanie tejto knihy treba vidieť aspoň jedno jeho video, aby ste vedeli, čo myslí vážne, z čoho si robí srandu a aby ste pochopili, že on taký je a nechce ľudí urážať. Druhá vec je audio kniha, z ktorej viete určiť čo je vážne a čo nie. Je to však kniha, ktorá vám ukáže, že aj napriek tomu, že máte ťažký život ako Shane, môžete dokázať veľké veci. 

And to this day we are still kissing each other with the same amount of passion. It’s been more than three years, and I still feel like there’s more to unwrap. Every day I get a glimpse of what’s inside. I hope it never ends.” 


Moje hodnotenie: 5/5

2. MY HEART AND OTHER BLACK HOLES

Sixteen-year-old physics nerd Aysel is obsessed with plotting her own death. With a mother who can barely look at her without wincing, classmates who whisper behind her back, and a father whose violent crime rocked her small town, Aysel is ready to turn her potential energy into nothingness. There’s only one problem: she’s not sure she has the courage to do it alone. But once she discovers a website with a section called Suicide Partners, Aysel’s convinced she’s found her solution: a teen boy with the username FrozenRobot (aka Roman) who’s haunted by a family tragedy is looking for a partner. 
Prečo som si ju vybrala? 


Pretože to bol nádherný príbeh o tom, ako si dve osoby pomohli v najhorších časoch. U hlavnej hrdinky môžeme vidieť, čo všetko dokáže ľudská myseľ a keď ste o niečom presvedčení, tak vás nikto nepresvedčí o opaku. Dáva do popredia to, že pokiaľ je vaša myseľ a myšlienky nakazené negativitou, tak to ovplyvní celý váš život. Na druhej strane máme Romana, ktorý sa nevie preniesť cez traumatickú udalosť a dokáže viniť len seba a neberie ohľad na to, ako by jeho akcie ovplyvnili jeho okolie. No celá tá vec s partnerom, s ktorým sa zabijete bola trochu... divná, ale zaujímavá. Neviem či zobrazila tému depresie dobre, no určite je to krásny príbeh o dvoch ľuďoch, ktorí si do života vniesli trochu svetla. Rovnako sa mi páčil ten prechod, ktorým si Aysel prešla a trochu vývoja vidno aj na Romanovi. Nie je to prípad stretli sa a bum! padli si do oka, skôr to pripomína kľukaté cestičky a vidieť, že obe postavy skúsili mnoho z nich, kým našli tú, ktorá viedla k tomu druhému.

“Maybe we all have darkness inside of us and some of us are better at dealing with it than others.”


Moje hodnotenie: 4/5

3. VENDETTA

When five brothers move into the abandoned mansion in her neighbourhood, Sophie Gracewell's life changes forever. Irresistibly drawn to bad boy Nicoli, Sophie finds herself falling into a criminal underworld governed by powerful families. As the boys' dark secrets begin to come to light, Sophie is confronted with stinging truths about her own family, too. She must choose between two warring dynasties - the one she was born into, and the one she is falling in love with. When she does, blood will spill and hearts will break.
Prečo som si ju vybrala?

Pretože som v anotácii videla slovo criminal. Na túto knihu som písala aj plnú recenziu, kde som šla viac do detailov, no najviac sa mi páčila téma, ktorú autorka načrtla, pretože je to téma, ktorú som v YA knihách ešte nevidela. Spočiatku to môže trochu pripomínať Twilight, tým, že sa tajomní chalani prisťahujú a ešte sú aj sexy všetci a sú nebezpeční a majú tajomstvo, ale keď sa tým nenecháte odradiť, tak to naberie spád a zistíte, že tí chalani sú fakt nebezpeční a ide do tuhého. Pre mňa to bolo predovšetkým ľahké čítanie, chytilo ma to a obľúbila som si to veľmi. Ach a samozrejme, ten koniec bol napínavý a myslela som, že neprežijem, pretože sa stala hrozná vec a myslela som, že je všetko v kýbli a pokiaľ by sa to vyplnilo, asi by som na pokračovanie nešla, ale všetky hrôzy boli zažehnané a ja sa teším na dvojku. 

“It was an uncomfortable feeling, staring into the darkest moments of someone’s soul without them knowing.”


Moje hodnotenie: 5/5

3 comments :

  1. To I hate myselfie vyzerá fakt zaujímavo, aj keď asi by ma to až tak nebavilo :D v živote som o tom chalanovi nepočula. Ale tak ja na youtube pozerám len trailery a počúvam hudbu, to bude asi tým. :D

    ReplyDelete
  2. Knihy nepoznám ani som ich nečítala, ale vyzerajú zaujímavo :D Dobrý výber :D

    ReplyDelete
  3. My Heart and Other Black Holes jsem si chtěla přečíst už dlouho, díky za tipy :)

    ReplyDelete