16 May 2014

Megan Spooner: V podsvětí alebo tajomný svet pod zemou

Autorka: Mega Spoonerová
Originálny názov: Shadowlark
Séria: Skylark, diel druhý
Goodreads: 3,94
České vydanie: CooBoo, 2014
Linda Ainsleyová byla nucená prchnout z domova, z města, které od okolní zpustošené krajiny odděluje energetická zeď, a od té doby touží po jediném – najít svého bratra Badyána. Už ji unavuje věčně utíkat a žít ve strachu a věří, že právě Badyán to může zastavit. Pátrání po něm ji zavede do podzemního města Léthé. Města, které sužují obavy z jeho zakladatele, záhadného Prométhea, a místní pořádkové služby. Aby se Linda dozvěděla pravdu o tom, co se stalo s jejím bratrem, musí se Prométheovi postavit. Vypořádat se s vlastním strachem se už naučila, dokáže se ale vypořádat i s pravdou, kterou chce znát?
Neviem, ako vy, ale mňa predstava, že by niekto býval v zemi podo mnou, trošku dosť desí. 
(recenzia môže obsahovať spoilery, keďže ide o druhú časť série)


Ak ste mali možnosť čítať Ptačí spěv, už viete, že Linda nie je normálne dievča, pretože na nej vykonávali určité pokusy a upravili ju tak, že nie je ani obnoviteľnou ani normálnym človekom. V tomto svete, každý potrebuje magickú silu, aby sa z nich nestali temní ľudia. Obnoviteľní túto silu nosia v sebe, ľudia si ju musia nájsť, pretože bez nej dlho nevydržia a Linda... nuž Linda ju dokáže kradnúť a potom používať. V prvej časti jej mala Linda dostatok, ak nie nadbytok, lenže na konci časti dochádza k miernemu zvratu, Linda o veľké množstvo magickej sily prichádza, a tak sa v druhej časti môžeme stretnúť s temnou stránkou tejto postavy. Môžeme vidieť, ako sa vyrovnáva s túžbou po magickej sile, ktorá v nej rastie a pomaly ju v niektorých prípadoch ovláda. Linda sa hnusí sama sebe, nie je rada, čo sa s ňou deje, ale zároveň presne nevie, čo s tým robiť, pretože sú to jej inštinkty a sú silnejšie ako ona sama. 
Na druhej strane Oren sa dostal do pozície, kedy trošku svoje inštinkty nadobudnuté v divočine dostal pod kontrolu a aj napriek stiesnenosti podzemia, ktorú nemá rád, dokázal nadobudnúť určitý pokoj. Môžeme vidieť premenu v jeho postave, kedy sa správa civilizovanejšie, rozvážnejšie a hlavne, vždy je tam pre Lindu, čo sa mi najviac páči. Ten chlapec by pre ňu doslova zniesol aj modré z neba a hoci si nie je vidno veľké prejavy náklonnosti, je očividné, aký je z nej paf a ona z neho taktiež. 


Už v prvej časti som bola prekvapená, ako sa autorka vyhrala s opismi prostredia, ktoré celému príbehu dodali neskutočný nádych. Tento krát sa dostávame do úžasného sveta pod zemou, kde platia iné pravidlá ako navrchu a Linda so svojimi priateľmi sa tam nedostávajú práve dobrovoľne. Linda tam však nájde náznaky, ktoré by mohli viesť k jej bratovi, a tak sa tak rozhodne stráviť trošku dlhší čas, než plánovala. Všetko sa ale zvrtne a zistí, že sa opäť dostala medzi ľudí, ktorí chcú len využiť jej silu a v skutočnosti k nej nie sú pozitívne naklonení. 

Oren znaveně zamručel, narovnal se a otočil se ke mně. Zaklonil hlavu a vzhlédl ke stropu. "Ty jsi to jediné, co ze mně dělá člověka," řekl po chvíli ticha. "Ale i kdybych se zítra probudil úplne vyléčený  a vcelku, stejně bych za tebou šel až na kraj světa."

Meagan má veľkú výhodu v tom, že dokázala vytvoriť reálne vyzerajúci svet, ktorý je základným kameňom, keď chce človek napísať dobrý príbeh. Jej opisy nie sú zdĺhavé, nie sú nudné, práve naopak. Opisy všetko len oživia, ženú vás dopredu, aby ste čítali viac a viac. Príbeh je tiež plný akcií a zvratov, ktoré človek nečaká, a tak ho autorka neustále drží v napätí, že čo sa bude diať ďalej. 


Celkovo som si knihu príjemne užila, presne ako prvú časť... možno o trochu menej, ale to bolo zrejme preto, že od prvej časti ubehol dlhší čas a ja som si dlhšie spomínala, kto bol aká postava, čo sa stalo a tak. Myslím si však, že táto kniha bola rovnako dobrá ako tá prvá. Kopu akcie, napätia, tajomstiev a kopu Orena. Úprimne, ten chalan je neodolateľný a myslím, že autorka sa v tejto časti ešte viac vyhrala s jeho charakterom, rovnako ako s charakterom Lindy, čo ešte viac pridalo príbehu, preto dávam hodnotenie 4/5:
Rada by som poďakovala za recenzný výtlačok vydavateľstvu Albatrosmedia. Ak by ste o knihu mali záujem, nájdete ju TU

3 comments :

  1. Jeeeeej, :D konečne si to prečítala :D
    Super recenzia. Ja som si užila čítanie oboch častí :D pre túto sériu mám slabosť :D

    ReplyDelete
  2. Tak dlho som u teba nebola, máš prekrásny vzhľad :) Prvú časť tejto série som čítala už dávnejšie, ale neskutočne sa mi páčila. Nemám ju však doma :/ Chcela by som aj pokračovanie a tak si ich možno kúpim, ak budem dobrá :D Veľmi pekná recenzia ;)

    ReplyDelete
  3. Recenziu zatiaľ nejdem čítať, lebo som ešte nečítala jednotku, ale chystám sa a každé pozitívne hodnotenie série mi to pripomenie.:)

    ReplyDelete