25 Apr 2014

Rachel Hawkins: Rebel Belle alebo supehrdinka, čo má štýl

Autorka: Rachel Hawkins
Originálny názov: Rebel Belle
Séria: Rebel Belle, diel prvý
Goodreads: 3,97
Slovenské vydanie: zatiaľ nie je
Harper Price, peerless Southern belle, was born ready for a Homecoming tiara. But after a strange run-in at the dance imbues her with incredible abilities, Harper's destiny takes a turn for the seriously weird. She becomes a Paladin, one of an ancient line of guardians with agility, super strength and lethal fighting instincts.
Just when life can't get any more disastrously crazy, Harper finds out who she's charged to protect: David Stark, school reporter, subject of a mysterious prophecy and possibly Harper's least favorite person. But things get complicated when Harper starts falling for him--and discovers that David's own fate could very well be to destroy Earth.
With snappy banter, cotillion dresses, non-stop action and a touch of magic, this new young adult series from bestseller Rachel Hawkins is going to make y'all beg for more.

Predstavte si, že robíte všetko preto, aby ste mali žiarivú budúcnosť a darí sa vám to, lenže vám do cesty vstúpi školník a váš sen sa pomaly ale iste rozplynie. To človeka naštve, že?




Poznáte ten prípad, keď hlavná hrdinka je outsiderka, tak trošku knihomoľka, a väčšinou jej robí zle perfektne upravená blondínka, ktorá je hádam v každej mimoškolskej aktivite na strednej? Tak toto nie je
ten prípad. Hlavnou hrdinou je totiž práve tá aktívna študentka, Harper Price, ktorá nepozná nič iné, len dokonalosť a 100% nasadenie. Svoju budúcnosť má naplánovanú do najmenšieho detailu, má úžasnú najlepšiu kamarátku, ktorá stojí vždy pri nej a priateľa, ktorého jej závidí celé dievčenské osadenstvo školy. Znie to ako perfektný život, všakže? To sa však skôr či neskôr zmení v deň plesu, kedy sa život Harper obráti celkom naruby, dostane sa k superschopnostiam. No za tento štedrý dar musí draho zaplatiť.

Zdá sa, že Harper s každým vychádza, je vždy usmievavá (skrátka perfektné dievča), no to by nebol príbeh, keby tam nebol nejaký zádrheľ. Tým je v tomto prípade David Stark: inteligentný a nadaný žurnalista, ktorý si nenechá ujsť príležitosť Harper v školských novinách očierniť. Zo začiatku je medzi týmito dvoma nenávisť ako hrom, ale postupom času sa to začne uvoľňovať a stanú sa dokonca aj priateľmi, nájdu si k sebe cestu, začnú sa viac chápať, pretože nazrú do života toho druhého a zakopú vojnovú sekeru. 
Je príjemné vidieť Harperinu zmenu od dokonalej študentky na smrteľníka, kedy vidí, že je toho aj na ňu veľa, pretože sa začne vzďaľovať svojej kamarátke a priateľovi. Uvedomí si, že niekedy človek musí obetovať veci, aby pomohol priateľom, že treba nabrať odvahu a postaviť sa strachu. 


Všetko sa to začína na plese, kedy si Harper pôjde natrieť pery leskom (pretože musí vyzerať tip top, keď ju vymenujú za kráľovnú) a život sa jej prevráti naruby. Nadobudne superschopnosti, ktoré sa rýchlo naučí ovládať a zistí, že má isté poslanie a to dôležité. Spočiatku sa tomu chce vyhnúť, sústreďuje sa na kotilion, no poslanie ju aj tak dostihne a nakoniec sa rozhodne sa ho ujať. 

Kniha nie je práve narvatá akciou, čo ma trošku zarazilo, lebo som zvyknutá, že Racheline knihy jej majú celkom dosť. Aj napriek tomu som si však čítanie užila, pretože úprimne, od Rachel by som prečítala hocičo. Naozaj hocičo. Text plynul rýchlo, bolo to svieže, bolo zábavné, bolo to napínavé.... skrátka malo to všetko, čo je pre dobrý príbeh potrebné. 
All superheroes have origin stories, like how Bruce Wayne´s parents get killed and he goes to Tibet or whatever, and Superman is an alien, and Spiderman has that radioactive spider. Me? I kissed a janitor in the school bathroom.

Knižku som si veľmi užila. Číta sa rýchlo a keď som sa začítala ani som nezbadala a bola som o hodný kus ďalej. Rozhodne som sa bavila, Harper bola jedinečná hrdinka a David... môžem povedať, že David ma načisto očaril. Ja som veľkou fanynkou Rachel, pretože jej knihy sú zábavné, zaujímavé, plné sviežeho humoru a táto kniha mi spríjemnila dni. A  Rachel rozhodne vie, ako písať otvorené konce (ja potrebujem pokračovanie!). Určite knihu odporúčam každému, kto nechce ťažké čítanie, chce si oddýchnuť a pobaviť sa. Preto dávam hodnotenie 4/5:

4 comments :

  1. Rachel zbožňujem, Hex Hall aj School Spirits boli skvelé a toto si tiež už dlho plánujem prečítať!

    ReplyDelete
  2. Od Rachel som ešte nečítala nič, ale očividne to musím zmeniť. Hrozne si ma na knihu nalákala teraz, idem si ju pridať na GR a keď budem mať chuť na nejakú príjemnú oddychovku, dám jej asi šancu.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To som rada, som zvedavá, čo potom na ňu povieš :)

      Delete