1 Nov 2013

Thomas E. Sniegoski - Padlí Anjeli 2 ( Hiezdo & Zúčtovanie)

Autor: Thomas E. Sniegoski
Originálny názov: Aerie and Reckoning
Séria: Padlí anjeli, diel druhý
Goodreads: 4,07
Slovenské vydanie: Cooboo, 2013

Posledný ročník strednej školy v žiadnom prípade nebol pre Aarona Corbeta normálny: zistil, že rozumie svojmu psovi Gabrielovi, ovláda portugalčinu a navyše, v žilách mu koluje anjelská krv – je potomkom smrteľníčky a nadprirodzenej bytosti. Čoskoro sa tiež dozvie, že je medzi svojimi výnimočný, má neuveriteľnú silu a je tým, ktorého príchod zvestovalo pradávne proroctvo. Aaron svoj osud prijme, aj keď tuší, že nadchádzajúci boj s veliteľom Mocných bude na život a na smrť. Je však Aaron pripravený? Dokáže ovládať nadpozemskú silu vo svojom vnútri? Bude schopný ochrániť tých, ktorých miluje?
*Recenzia môže obsahovať menšie spoilery, keďže ide o druhú časť*

Na knižnom trhu je veľa kníh s anjelskou tematikou, niektoré z nich som aj prečítala, ale žiadna nebola taká ako Padlí Anjeli. Autor postavil do popredia predovšetkým konflikt záujmov medzi anjelmi než lásku. No ani tá tam nechýba.

Aaron Corbet je osemnásťročný chalan, ktorému sa rozhodne zmenil svet. A vôbec mu nezávidím.
Predstavte si, že sa jedného dňa zobudíte a zrazu sa vo vás ozve akási anjelská sila a ešte tomu sa o vás píše v nejakom proroctve. Z toho sa jednému zatočí hlava.
V tejto knihe však Aaron, Gabriel a Kamael nájdu Hniezdo, miesto, po ktorom dlho pátrali a usadili sa. Práve tu musel Aaron zistiť, či je naozaj tým, o kom sa v proroctve hovorí a musel presvedčiť seba a aj ostatných. Nakoniec sa mu to podarí, ale Verchiel sa nevzdáva a tento krát sa rozhodol použiť proti Aaronovi dosť podlé zbrane.

Aaron to však zvláda dosť dobre, naučil sa svoju silu ovládať a pomaly sa zmieruje so svojím poslaním. Rozhodne je to bojovník a počas knihy môžeme vidieť jeho dospievanie, zmeny názorov a hlavne schopnosť prijať, čo pre neho osud pripravil. Nesnaží sa pred tým utiecť, ale odvážne sa tomu postaví, nech ho to má stáť čokoľvek.

V prvej knihe som ho až tak veľmi rada nemala, ale v tejto časti som si Kamaela naozaj obľúbila. Pripomínal mi tak trochu Castiela zo Supernatural... vlastne, to už pomaly každá postava anjela. Každopádne, autor Kamaela vykreslil super, bol vážny, ale zároveň bolo vidno, ako sa mu Aaron a ostatní ľudia dostávajú pod kožu. Rovnako to bolo aj s Gabrielom, jeho pripomienky a hlášky boli perfektné.
Čo sa týka Verchiela, nemôžem povedať, že by som mu fandila, ale rozhodne je jeho postava v tomto diele zaujímavejšia. Už mu nejde len o jeho misiu, aby sa zavďačil Jemu, ale totálne sa scvokol  a rozhodne to pre
neho neskončí dobre.

Začiatok sa jemne ťahal, nemohla som sa do toho akosi začítať, ale po prvej tretine knihy to už začalo byť lepšie. Musím priznať, že táto kniha sa mi páčila viac ako jednotka. V druhej polovici jednotky som sa začala mierne nudiť, boli tam síce aj akčnejšie pasáže, ale bolo ich celkom málo. Tu sa mi páčilo, že si autor pripravil stále niečo nové, či už to bol nový problém, alebo pohľad inej postavy, všetko to odhaľovalo nové informácie, a to ma hnalo, aby som to čím skôr dočítala.

Autor sa pohral aj s koncepciou Neba a Pekla, čo sa mi páčilo, pretože to bolo niečo nové. Väčšina si pod pojmom Peklo predstaví plamene a diabla, tu to tak nie je, ale jeho nápad sa mi páčil tiež, bol o trochu viac poetickejší. (teda, neviem ako inak by som to opísala) Celá tá vojna medzi Anjelmi a Nefílinmi sa trochu vymkla spod kontroly a som naozaj zvedavá, ako to bude pokračovať.

Knihe preto dávam hodnotenie 4/5:

Chcela by som týmto poďakovať vydavateľstvu ALBATROSMEDIA za poskytnutie recenzného výtlačku a pokiaľ máte za sebou prvú časť a uvažujete aj o druhej, môžete ju nájsť TU



1 comment :

  1. Neznie to vôbec zle, keby som mala niekedy náladu na anjelskú tematiku a narazila na jednotku.:)

    ReplyDelete