2 Feb 2013

Kaaberbolová, Friisová - Chlapec v kufri

Autorka: Kaaberbolová Lene, Friisová Agnete
Originálny názov: Drengen in kufferten
Goodreads hodnotenie: 3,57
Slovenské vydanie: Ikar

Nestáva sa každý deň, aby niekto na hlavnej železničnej stanici v Kodani vybral z úschovne ťažký kufor a našiel v ňom asi trojročné dieťa, chlapčeka v bezvedomí, ale inak krásneho, zdravého, po akom túži vari každý bezdetný manželský pár. Práve toto sa prihodilo Nine Borgovej, matke dvoch detí a zanietenej dobrovoľníčke Červeného kríža. Chlapček pochádza z Litvy. Jeho osud nie je Nine ľahostajný, a tak sa pustí do pátrania na vlastnú päsť. Do prípadu sú zapletení majetní dánski rodičia, ktorí potrebujú nové obličky pre svoje choré dieťa, dvojica Jučas a Barbora, ktorá sa živí pokútnym obchodom s bezpečnostnými systémami, všemocná hlava kodanskej mafie Bukowski, kamarátka Karin, ktorá príde o život... Nina a napokon aj polícia stoja pred neľahkou úlohou. Podarí sa vrátiť dieťa jeho matke Sigite a prekaziť obchodovanie s ľudským tovarom?

Predstavte si, že by ste sa ocitli v nemocnici s tým, že máte otras mozgu a neviete, ako ste sa tam dostali. Predstavte si, že len čo sa odtiaľ dostanete, zistíte, že vaše dieťa zmizlo a vy neviete kam. Presne to sa stalo jednej z hrdiniek detektívneho románu Chlapec v kufri. 

Hoci anotácia sľubuje skvelý napínavý príbeh, ja som sa stratila už niekde na začiatku. Prečo? Autorky si vybrali rozdelenie príbehu medzi viacero postáv. Jeden pohľad strieda druhý a ja som už na začiatku stratila niť, kto je vlastne kto a ako to súvisí s postavou, ktorá rozprávala predtým.  Áno, dá sa na to zvyknúť, keď zistíte, ktorá postava s ktorou súvisí, ale aj napriek tomu mi neustále preskakovanie postáv bez varovania trochu vadilo. 


Taktiež mi chýbalo členenie knihy do kapitol. Pre niektorých je to maličkosť, no ja väčšinou, keď už musím ísť spať dočítam kapitolu a idem do postele, to sa u tejto knihy praktizovať nedalo. 


Postavy samé o sebe neboli najhoršie, no ani jedna z nich ma neoslovila až natoľko, že by som jej držala palce, ničím ma neoslovila, dalo by sa povedať, že som ich ticho znášala, pretože také ich chceli autorky. A ja som nenamietala, pretože mi na tom nezáležalo. To je podľa mňa veľký problém, pretože ak si obľúbim postavu, ak sa s ňou ztotožním, tak si hneď knihu viac užijem.


Zápletka rovnako ako dej bola originálna, niekedy tam boli časti, ktoré boli napínavejšie viac, niektoré menej. Bola som zvedavá, ako sa to všetko vyrieši, ale na druhej strane som nebola napätá až tak, že by som nedýchala. 


Kniha teda nebola najhoršia, mala svoje plusy, ale aj svoje mínusy, na niektoré z nich sa dokonca dá zvyknúť, preto dávam knihe hodnotenie 3/5:

Touto cestou by som chcela poďakovať vydavateľstvu IKAR za poskytnutie recenzného výtlačku. Ak ste priaznivcom detektívok, knihu si môžete zadovážiť TU

2 comments :

  1. To vypadá hodně zajímavě, určitě se po knížce kouknu :).

    ReplyDelete
  2. Trošku povrchná recenzia na veľmi zaujímavú knihu.

    ReplyDelete